حمل کالا از ترکیه به ایران

حمل بار از ترکیه به ایران

طی سالیان گذشته، تجارت با کشور ترکیه به دلیل همسایگی، و روابط دوستانه با ایران بشدت افزایش پیدا کرده است. ترکیه با رشد اقتصادی که طی دهه‌های گذشته داشته، به یکی از تولید کنندگان محصولات مختلف در منطقه تبدیل شده است، به همین دلیل بازرگانان و تاجران ایرانی زیادی در زمینه حمل بار از ترکیه به ایران فعالیت می‌کنند.

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که قصد حمل کالا از ترکیه به ایران را دارید، شاید این مطلب برایتان مفید باشد. فرقی نمیکند که وارد کننده عمده بار باشید، یا یک مسافر که قصد حمل بار از ترکیه به ایران را دارد، ما تمام نکات مربوط به ارسال بار از ترکیه به ایران را برایتان شرح خواهیم داد.

در این مطلب با خدمات شرکت IRdelivery، برای حمل بار از ترکیه به ایران آشنا می‌شوید. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

نحوه ارسال کالا از ترکیه به ایران

به طور کلی حمل کالا و بار از ترکیه به دو روش مختلف و مرسوم انجام می‌شود:

در ادامه جزئیات هر کدام را شرح خواهیم داد.

حمل هوایی بار از ترکیه به ایران

حمل بار با هواپیما از ترکیه به ایران

حمل هوایی بار از ترکیه به مقصد ایران، یکی از روش‌های مرسوم در بین بازرگانان و مردم عادی می‌باشد. واردات کالا از ترکیه با هواپیما خود به دو دسته مختلف تقسیم می‌شود:

  • فریت
  • کارگو

فریت به اضافه باری گفته می‌شود که مسافران همراه خود دارند. این روش مخصوص مسافرانی است که هنگام سفر از ترکیه به ایران، می‌خواهند بار بیشتری با خود به بیاورند. میزان استاندارد برای هر مسافر 30 کیلوگرم است. در روش فریت، می‌توان میزان بار بیشتری وارد کرد.

روش دیگر کارگو است که برای بازرگانان و تاجران است. در این روش محموله‌های تجاری تاجران، با هواپیما به ایران منتقل می‌شود.

با این حال، حمل بار از ترکیه به ایران در روش هوایی از هزینه بیشتری برخوردار است، اما سرعت انتقال محموله بالا است. در روش هوایی، محموله شما بین 1 تا 3 روزه به دستتان می‌رسد. از این رو کسانی که برای تحویل بار خود عجله دارند، بهتر است از روش هوایی استفاده کنند.

همچنین این روش برای حمل خرده بار از ترکیه به ایران بسیار مناسب است. شما می‌توانید تقریبا از تمام فرودگاه‌های اصلی کشور ترکیه، برای حمل هوایی، و حمل بار از ترکیه به ایران استفاده کنید. بیشترین انتقال بار از ترکیه به ایران، از طریق فرودگاه استانبول انجام می‌شود، با این حال شما می‌توانید از فرودگاه‌های دیگر کشور ترکیه نیز استفاده کنید.

فراموش نکنید که در روش هوایی، محدودیت وزن وجود دارد، و امکان انتقال محموله‌های حجیم یا سنگین با این روش وجود ندارد. اگر می‌خواهید تمام جزئیات حمل بار از ترکیه به ایران را از طریق هواپیما بدانید، حتما صفحه حمل هوایی از ترکیه به ایران را مطالعه کنید.

IRdelivery به عنوان یک شرکت حمل بار از ترکیه به ایران، کلیه مراحل حمل کالا با هواپیما را از مبدا ترکیه برای شما انجام خواهد داد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، لطفا با ما تماس بگیرید.

حمل بار از ترکیه به ایران به روش زمینی

حمل بار از ترکیه به ایران به روش زمینی

حمل و نقل زمینی، یکی دیگر از روش‌های مرسوم در حمل کالا از ترکیه به ایران است. اکثر بازرگانان از این روش برای انتقال محموله‌های خود به ایران استفاده می‌کنند. یکی از مهمترین دلایل استفاده تاجران از این روش برای انتقال کالای خود به ایران، هزینه کمتر آن است.

در روش حمل و نقل زمینی، محموله‌ها از مرز بازرگان وارد کشور می‌شوند. حمل زمینی از مبدا ترکیه به ایران به دو روش انجام می‌شود:

  • حمل جاده‌ای
  • حمل ریلی

هر کدام از روش‌های بالا با توجه به نوع، حجم و وزن محموله شما، دارای هزینه حمل متفاوتی است، اما به طور کلی هزینه حمل بار از ترکیه به ایران با روش زمینی، دارای هزینه پائینتری است.

حمل جاده‌ای بیشترین آمار حمل و نقل بار بین دو کشور را دارد. در این روش محموله‌های بین 3 تن تا 40 تن، به وسیله کامیون جا به جا می‌شود. اگر بار شما بصورت کانتینری است، یا اسباب منزل، این روش برای شما بسیار مقرون بصرفه می‌باشد.

حمل بار با قطار از ترکیه به ایران بیشتر برای محموله‌های فله‌ای مانند محصولات کشاورزی، ساختمانی و یا شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین اگر بار شما شامل چندین کانتینر می‌شود، می‌توانید از این روش استفاده کنید. قیمت حمل بار از ترکیه به ایران با قطار نسبت به دیگر روش‌ها، پائینتر است.

مدت زمان حمل بار از ترکیه به ایران چقدر است؟

سرعت انتقال بار از ترکیه به ایران در روش زمینی به نوع بار شما بستگی دارد. اگر محموله شما یک کانتینر کامل را پر کرده باشد، سریعا بارگیری شده، و به سمت ایران حرکت می‌کند. زمان تقریبی رسیدن محموله به ایران در این شرایط، 5 روز است.

اما اگر بار شما کم باشد، و یک کانتینر را پر نکند، باید در کنار بار اشخاص دیگر بارگیری و حمل شود. به این روش گروپاژ یا حمل مشترک بار گفته می‌شود. در این روش پس از از پر شدن کانتینر، حرکت خود را به سمت ایران آغاز می‌کند. زمان رسیدن بار در این روش بین ۷ تا ۱۰ روز است.

برای حمل بار از ترکیه به ایران از راه زمینی، بهترین گزینه استفاده از خدمات شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی مثل IRdelivery می‌باشد. به دلیل اینکه ما حجم بالا حمل و نقل بار از ترکیه به ایران را انجام می‌دهیم، بارگیری‌کانتینر‌ها بلافاصله انجام می‌شوند، و حرکت خود به سمت ایران را آغاز می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، و مشاهده جزئیات حمل و نقل زمینی از مبدا ترکیه به ایران، لطفا صفحه حمل زمینی از ترکیه به ایران را مطالعه کنید.

حمل بار از ترکیه به ایران

هزینه ارسال کالا از ترکیه به ایران

کرایه حمل بار از ترکیه به ایران به نوع و مقدار بار شما بستگی دارد. علاوه بر این، مقصد بار شما نیز، در محاسبه هزینه حمل بار از ترکیه به ایران تاثیر‌گذار است. اینکه حمل بار از ترکیه به تهران است، یا شهر دیگری از ایران، ما تضمین می‌کنیم که بهترین قیمت را برای مشتریان عزیز محاسبه کنیم.

برای محاسبه و اطلاع دقیق از قیمت حمل بار خود توسط شرکت IRdelivery، لطفا با ما تماس بگیرید.

نکات واردات کالا از ترکیه

قطعا هر کشوری دارای قوانین تجاری مربوط به خود می‌باشد که لازم است توسط اشخاص و شرکت‌ها رعایت شود. تفاوتی ندارد که شما از کدام روش حمل و نقل استفاده می‌کنید، در زمینه حمل بار از ترکیه به ایران هم نکات و قوانینی وجود دارد که لازم است رعایت کنید.

برای اینکه بار خود را به روش فریت انتقال دهید، لازم است که از دو هفته قبل هماهنگی و کارهای لازم را انجام دهید. فرآیند انتقال بار با روش فریت، چندین روز زمان می‌برد، لذا باید چند روز قبل از تاریخ سفرتان، اقدامات لازم را انجام دهید.

از هر روشی که برای حمل کالا از ترکیه به ایران استفاده می‌کنید، کامل بودن مدارک مورد نیاز شرط اول است! اگر بازرگان هستید و قصد واردات کالا از ترکیه به ایران را دارید، مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • کارت بازرگانی
  • سند پرداخت حق گمرک
  • سند ترخیص
  • مجوز مورد نیاز برای حمل و نقل
  • فاکتور‌های خرید یا پروفرما
  • گواهی مبدا و…

گاهی ممکن است محموله شما نیاز به بسته‌بندی داشته باشد. بسیاری از بازرگانان تمایل دارند محموله خود را در بسته‌بندی شرکت خود وارد کشور کنند. همچنین برخی مواد خطرناک نیز نیاز به بسته‌بندی خاص دارند. در این صورت شما می‌توانید از خدمات انبارداری در ترکیه استفاده کنید.

شرکت IRdelivery با سالها تجربه در زمینه تجارت بین المللی، آماده همکاری و مشاوره به بازرگانان و هموطنان گرامی می‌باشد. فرقی نمی‌کند که یک بازرگان بزرگ، یا یک وارد کننده خرد باشید، استفاده از تجربه و راهنمایی‌های ما می‌تواند علاوه بر تسهیل فرآیند واردات شما، هزینه‎های شما را نیز کاهش دهد.

برای انجام یک تجارت پرسود، همین امروز با کارشناسان شرکت بازرگانی و حمل و نقل بین‌المللی IRdelivery تماس بگیرید.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند