حمل هوایی و دریایی از چین به اروپا

حمل هوایی و دریایی از چین به اروپا

حمل بار از چین به اروپا

شرکت بازرگانی IRdelivery خدمات حمل هوایی و دریایی از چین به اروپا را برای تاجران خصوصی، شرکت‌های تجاری و فروشندگان آمازون ارائه می‌دهد. شما رقابتی‌ترین نرخ‌های حمل و نقل هوایی درب به در و حمل و نقل دریایی را از دریافت خواهید کرد. ما تیم‌های عملیاتی اختصاصی برای کار با مشتریان خود از چین تا اروپا داریم که در این زمینه متخصص هستند.

در ادامه نگاهی به روند حمل هوایی و دریایی از چین به اروپا خواهیم انداخت و با جزئیات آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

بهترین روش حمل و نقل بین چین و اروپا چیست؟

فاصله جغرافیایی بین این دو قلمرو جغرافیایی به گونه‌ای است که حمل و نقل دریایی و هوایی بهترین گزینه برای انتقال بار است. با اینحال حمل و نقل ریلی هم بین چین و اروپا انجام می‌شود. حمل و نقل بار بین چین و اروپا در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و کشور‌های آلمان، فرانسه و هلند مقصدهای اصلی واردات محصول از چین هستند.

حمل و نقل از چین به اروپا به یک ستون حیاتی تجارت جهانی تبدیل شده است و سالانه میلیون‌ها کانتینر در این مسیر حمل می‌شود. بنادر چینی مانند شانگ‌های، نینگبو و شنژن به قطب‌های اصلی حمل و نقل کالا به اروپا تبدیل شده‌اند و بنادر اروپایی روتردام، هامبورگ و آنتورپ مقصد محبوب کشتی‌های حامل کالا از چین هستند.

بر اساس داده‌های کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد، حجم تجارت بین چین و اروپا در سال‌های اخیر به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است و در سال به بیش از ۷۰۹ میلیارد دلار رسیده است.

حمل‌ و نقل دریایی روش اصلی ترانزیت کالا بین این دو منطقه است، به طوری که ۸۰ درصد از تجارت بین چین و اروپا از طریق حمل و نقل دریایی انجام می‌شود. با این حال، ازدحام بندر، تاخیر‌های ترانزیت و افزایش تعرفه‌ها چالش‌هایی برای صنعت کشتیرانی در سال‌های اخیر به وجود آورده که نیاز به توسعه راه حل‌های لجستیکی نوآورانه برای بهبود کارایی و پایداری این مسیر تجاری حیاتی را برجسته می‌کند.

اگر محموله‌ای دارید که نیاز به حمل و نقل سریع دارد، حمل هوایی از چین به اروپا بهترین گزینه است. با اینحال اگر نیاز فوری به تحویل بار خود در اروپا ندارید، حمل دریایی گزینه کم هزینه‌تری است.

حمل و نقل دریایی از چین

اصلی ترین بنادر دریایی اروپا

در ادامه مهمترین و اصلی‌ترین بنادر حمل دریایی از چین به اروپا را معرفی خواهیم کرد.

  • بندر روتردام (هلند)

بندر روتردام بزرگترین بندر در اروپا است. این بندر موقعیت عالی خود را مدیون دسترسی استثنایی برای کشتی‌ها و موقعیت استراتژیک جغرافیایی آن در ساحل شمال غربی اروپا است. این بندر در یک منطقه بندری صنعتی بزرگ با دسترسی آسان به دره راین با شهرک‌ها و مناطق صنعتی متعدد است.

در سال ۲۰۱۹ مقدار کالاهای وارد شده به این بندر از مبدا چین، حجمی معادل ۴۶۹ میلیون تن را به ثبت رسانده است که بیش از ۱۰ درصد کل کالا‌های عبوری از بنادر اروپا را تشکیل می‌دهد.

  • بندر آنتورپ (بلژیک)

بندر آنتورپ نیز در سواحل شمال غربی اروپا قرار دارد و یک دروازه دریایی بسیار مهم به اتحادیه اروپا است. حجم کالاهای وارداتی از چین به بندر آنتورپ برای چهارمین سال متوالی از مرز ۲۰۰ میلیون تن عبور کرده است!

هر ساله حدود ۱۴۵۹۵ کشتی به بندر آنتورپ وارد و خارج می‌شوند. حدود ۹۰۰ شرکت در منطقه بندر آنتورپ تأسیس شده است که نقش مهمی در اقتصاد بلژیک دارد.

  • بندر هامبورگ (آلمان)

بندر هامبورگ مهمترین بندر تجاری آلمان و سومین بندر بزرگ کانتینری در اروپا است. این کشور که از دریای شمال قابل دسترس است، به راحتی به کل آلمان متصل است و محموله‌های ۷۳۰۰ شرکت لجستیکی فعال در این منطقه را تأمین می‌کند.

بندر هامبورگ دارای چهار پایانه کانتینری فوق مدرن، سه پایانه کروز و حدود ۵۰ پایانه تخصصی برای جابجایی انواع محموله‌های فله است که آن را به یکی از انعطاف پذیرترین و کارآمدترین بنادر جهانی در جهان تبدیل کرده است.

۱۳۵ میلیون تن محموله در اسکله‌های این بندر آلمان در سال ۲۰۱۹ جابجا شد. این رقم شامل تقریبا ۹.۳ میلیون کانتینر است.

  • بندر والنسیا (اسپانیا)

بندر والنسیا اخیرا به مهم‌ترین بندر اسپانیا تبدیل شده است و از سال ۲۰۱۶ از نظر تعداد کانتینر از بندر Algeciras پیشی گرفته است.

این بندر پنجمین بندر بزرگ کانتینری در اروپا و بزرگترین بندر در دریای مدیترانه است. سالانه بیش ۶۴ میلیون تن کالا و بیش از ۵ میلیون کانتینر از آن عبور می‌کند. این بندر در قلب منطقه والنسیا قرار دارد و دارای ارتباطات جاده‌ای و ریلی عالی با مرکز اسپانیا است.

  • بندر فوس سور مر (مارسی)

این بندر سالانه بیش از ۹۹۱۷ ورود کشتی را ثبت می‌کند و ۷۹ میلیون تن کالا در ان جابجا می‌شود. بندر مارسی فوس که در ساحل مدیترانه در دهانه رود رون واقع شده است، دارای فضا و زیرساخت‌های لازم برای انجام فعالیت‌های دریایی، لجستیکی و صنعتی است.

در این بندر انواع واردات و صادرات کالا (فرآورده‌های نفتی، ظروف، سنگ معدن، محصولات غذایی و غیره) انجام می‌شود.

  • بندر لو هاور (لو هاور)

بندر لو هاور دومین بندر تجاری بزرگ فرانسه از نظر ظرفیت و بزرگترین بندر کانتینری با سه مجموعه پایانه است. این بندر می‌تواند بزرگترین کشتی‌های کانتینری جهان را در خود جای دهد. موقعیت بندر در سواحل شمالی فرانسه قرار دارد که به عنوان دروازه‌ای به پاریس و شمال اروپا شناخته می‌شود.

این بندر سالیانه بیش از ۷۰ میلیون تن کالا جابجا می‌کند و تردد ۶۰۰۰ کشتی را به ثبت می‌رساند.

حمل بار از چین به اروپا با روش دریایی چقدر طول میکشد؟

میانگین زمان حمل و نقل دریایی از چین به اروپا بین 35-45 روز است. لطفا توجه داشته باشید که زمان حمل و نقل به طور میانگین برای تردد کشتی است و شامل بارگیری، تحویل و ترخیص کالا از گمرک نمی‌شود. علاوه بر این، حمل و نقل دریایی کندترین روش است، لذا باید از قبل برنامه‌ریزی‌های خود را انجام دهید تا با تاخیر در دریافت کالا مواجه نشوید.

در جدول زیر می‌توانید مدت زمان حمل بار از چین به اروپا را از مبداهای مختلف در چین به بنادر اروپایی مشاهده کنید (اعداد نشانگر مدت زمان بر حسب روز است).

 مارسیلو هاورآنتورپروتردامهامبورگوالنسیا
شانگهای252632273025
چینگدائو262839312927
تیانجین283034293028
دالیان303441323431

 

هزینه حمل و نقل دریایی بین چین و اروپا چقدر است؟

هنگامی که تصمیم به صادرات از چین به اروپا دارید، دانستن وزن و حجم کالای خود بسیار مهم است. در واقع، قیمت‌گذاری حمل و نقل دریایی همیشه بر اساس نسبت وزن به حجم است.

به طور کلی، میانگین قیمت یک کانتینر ۲۰ فوتی (FCL) برای حمل و نقل از چین به اروپا بین ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار است، در حالی که میانگین قیمت کانتینر ۴۰ فوت (FCL) بین ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دلار است.

با این حال، این قیمت‌ها ممکن است بسته به عواملی که در بالا توضیح داده شد متفاوت باشد. شما می‌توانید با کارشناسان شرکت Irdelivery تماس بگیرید تا شما را در این مورد راهنمایی کنند. همچنین می‌توانید از طریق صفحه محاسبه قیمت، هزینه حمل بار خود توسط شرکت irdelivery را محاسبه کنید.

حمل و نقل هوایی از چین به اروپا

حمل و نقل هوایی از چین به اروپا

حمل و نقل هوایی یکی دیگر از روش‌های حمل و نقل رایج برای بسیاری از واردکنندگان اروپایی از مبدا چین است. حمل هوایی یک روش حمل و نقل ایمن، سریع و کارآمد بین این دو منطقه جغرافیایی است.

توجه داشته باشید که دو نوع حمل و نقل هوایی وجود دارد:

  • حمل و نقل هوایی معمولی
  • حمل و نقل هوایی سریع

این دو روش از نظر قیمت و خدمات کاملا با یکدیگر متفاوت هستند:

  1. حمل و نقل هوایی معمولی از خطوط هوایی معمولی مانند ایرفرانس، ایر چاینا، قطر ایرویز، امارات و… استفاده می‌کند.
  2. حمل و نقل هوایی سریع از شرکت‌های پست سریع مانند DHL، FedEx، TNT، UPS استفاده خواهد کرد.

هزینه هر کدام از این روش‌های با یکدیگر متفاوت است و به مقدار و وزن بار شما بستگی دارد.

فرودگاه های اصلی چین برای پروازهای اروپا

  • PEK – فرودگاه بین المللی پکن
  • CAN – فرودگاه بین المللی گوانگژو بایون
  • PVG – فرودگاه بین المللی شانگهای پودونگ
  • SHA – فرودگاه بین المللی شانگهای هونگ کیائو
  • CTU – فرودگاه بین المللی چنگدو شوانگلیو
  • SZX – فرودگاه بین المللی شنژن بائوان
  • KMG – فرودگاه بین المللی کونمینگ چانگشوی
  • XIY – فرودگاه بین المللی شیان شیان یانگ
  • HKG – فرودگاه بین المللی هنگ کنگ

فرودگاه های اصلی اروپا برای پروازهای چین

  • FRA – فرودگاه بین المللی فرانکفورت آم ماین
  • AMS – فرودگاه اسخیپول آمستردام هلند
  • MAD – فرودگاه آدولفو سوارز مادرید-باراخاس
  • CDG – فرودگاه شارل دوگل پاریس
  • BRU – بروکسل-فرودگاه ملی یا بروکسل-زاونتم
  • LHR – فرودگاه هیترو
  • BCN – بارسلونا – فرودگاه ال پرات جوزپ تارادلاس
  • ZRH – فرودگاه زوریخ
  • MXP – فرودگاه مالپنسا

مزایای حمل هوایی از چین به اروپا چیست؟

مهمترین مزیت حمل بار هوایی از چین به اروپا، سرعت بالای آن است! به طور کلی، زمان حمل و نقل از چین با هواپیما بیشتر از 7 روز کاری نیست. در بیشتر موارد، حمل کالا از چین به اروپا با هواپیما فقط 3 تا 5 روز زمان می‌برد.

این موضوع باعث می‌شود تا نسبت به حمل و نقل دریایی از چین به اروپا، محموله شما سریعتر به مقصد برسد و زمانبندی بهتری برای فروش بار خود داشته باشید.

هزینه حمل هوایی بار از چین به اروپا چقدر است؟

هزینه حمل بار با هواپیما از چین به اروپا گرانتر از گزینه‌های دیگر است. این مورد به غیر از هزینه‌های فرودگاهی، هزینه‌های اسناد و اظهارنامه، عوارض گمرکی و مالیات است.

نرخ حمل و نقل هوایی بر اساس وزن t، به ازای هر کیلوگرم محاسبه می‌شود. توجه داشته باشید که حمل و نقل هوایی معمولی همیشه ارزان‌تر از شرکت‌های پست اکسپرس است. به هر حال در هر دو روش، مقدار را بین وزن ناخالص (روی ترازو) و وزن حجمی (با توجه به ابعاد) در نظر می‌گیرند.

فرمول مقدار حجم و وزن برای محاسبه هزینه حمل و نقل هوایی از چین به اروپا به شرح زیر است:

  • حمل و نقل هوایی معمولی: ۱ متر³ = ۱۶۷ کیلوگرم
  • حمل و نقل هوایی سریع: ۱ متر³ = ۲۰۰ کیلوگرم

مدت زمان حمل بار هوایی از چین به اروپا چقدر است؟

مدت زمان لازم برای ارسال محموله هوایی از چین به اروپا به عوامل متعددی مانند مسافت، اندازه و وزن محموله، مسیر‌های پرواز، تشریفات گمرکی و زمان پردازش در هر مرحله بستگی دارد.

به طور کلی، میانگین زمان حمل و نقل برای محموله هوایی از چین به اروپا حدود ۷ تا ۱۰ روز برای تحویل درب منزل و ۴ تا ۷ روز برای تحویل از فرودگاه به فرودگاه است.

با این حال، این زمان‌ها ممکن است بسته به عوامل فوق متفاوت باشد و در صورت بروز مشکلاتی مانند تاخیر در پرواز، مسائل امنیتی یا تشریفات پیچیده گمرکی ممکن است تمدید شود.

پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان شرکت بازرگانی irdelivery تماس بگیرید تا در این زمینه شما را راهنمایی کنند.

شرکت irdelivery متصدی حمل هوایی و دریایی از چین به اروپا

شرکت بازرگانی irdelivery با دو دهه فعالیت مستمر در حوزه حمل و نقل بین المللی، صفر تا صد حمل دریایی و هوایی از چین به اروپا را برای مشتریان خود انجام می‌دهد.

این مراحل شمال خرید کالا، انبارداری، حمل و نقل بین المللی، انجام امور گمرکی و ترخیص کالا می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

سوالات متداول درباره حمل بار از چین به اروپا

  • روش های حمل بار از چین به اروپا چیست؟

امکان حمل کالا از چین به اروپا از طریق دریا، هول و به صورت ریلی میسر است. 80 درصد حمل بار بین چین و اروپا از طریق دریایی انجام میشود.

  • حمل بار از چین به اروپا چند روز طول می‌کشد؟

مدت زمان حمل بار از چین به اروپا در روش دریایی بین 35 الی 45 روز و در روش هوایی حدود 7 روز است.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند