بازرسی کالا در چین

بازرسی کالا در چین

بازرسی کالا در چین – خدمات بازرسی محصول قبل از خرید از چین

بازرسی کالا در چین قبل از خرید از این کشور می‌تواند به حد زیادی از ضرر و زیان‌های احتمالی در آینده جلوگیری کند.

اگر یک شرکت، فروشنده، بازرگان یا خرده فروش هستید و قصد واردات کالا از چین را دارید، باید درباره شیوه‌های بازرسی کالا در چین و اهمیت کنترل کیفیت قبل از ارسال آشنا باشید.

در این مقاله با موضوع بازرسی محصول در چین، هزینه‌های آن، قوانین و ضوابط و همه جزئیات آن آشنا می‌شوید.

بازرسی کالا در چین چیست؟

بازرسی کالا در چین به معنای اندازه‌گیری، بررسی کیفیت، آزمایش مواد یا وزن کردن یک یا چند ویژگی از یک محصول و مقایسه نتایج با الزامات مشخص شده قبلی است که خریدار به تولید کننده اعلام کرده بود.

اصطلاح بازرسی به بررسی و آنالیز یک محصول اشاره دارد، در حالی که ممیزی به تجزیه و تحلیل یک فرآیند تولید و یا کل سیستم گفته می‌شود. بازرسان کیفیت معمولا از یک چک لیست از پیش تعیین شده بر اساس مشخصات محصول استفاده می‌کنند. محصولاتی که بازرسی می‌شوند می‌توانند در حین تولید، محصولات نیمه تمام یا محصولات نهایی قبل از ارسال به مشتریان باشند.

بازرسی محصول در چین

همانطور که گفتیم هدف نهایی بازرسی محصول در چین این است که آیا کالا همان چیزی است که مشتری سفارش داده بود یا خیر! این می‌تواند شامل شکل ظاهری، کیفیت، اندازه، وزن و… کالا باشد.

شرکت irdelivery به صورت تخصصی خدمات بازرسی کالا در چین را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

بهترین شرکت بازرسی کالا در چین

برای انتخاب بهترین شرکت بازرسی کالا در چین باید مراحل زیر را طی کنید:

  • تحقیق کنید
  • تجربه و تخصص شرکت مورد نظر را بررسی کنید
  • نظرات دیگر کاربران درباره شرکت را مطالعه کنید
  • خدمات انجام شده شرکت در گذشته را آنالیز کنید

Irdelivery به عنوان یک شرکت بازرسی کالا در چین، کلیه امور بازرسی مربوط به کنترل کیفیت، اندازه‌گیری، آزمایش، بررسی یا سنجش استاندارد‌ها و مقررات از پیش تعیین شده محموله شما را انجام می‌دهد.

ما چندین نوع بررسی را در سطوح و مراحل مختلف تولید کالا انجام می‌دهیم و یافته‌های آن‌ها را با استاندارد‌های از پیش تعیین شده مقایسه می‌کنیم تا اطمینان حاصل شود که کیفیت محصول یا ابعاد و اندازه‌های آنها با چیزی که خریدار انتظار دارد یکی باشد. همچنین اطمینان حاصل می‌کنیم که بار شما با استانداردهای مورد نیاز مقامات گمرکی مطابقت دارد.

متاسفانه برخی از بازرگانان کم تجربه این موضوع را جدی نمی‌گیرند! عدم همکاری با شرکت بازرسی کالا در چین اغلب منجر به ارسال محصولات معیوب می‌شود که در نتیجه می‌تواند باعث هدر رفتن زمان، مواد و در نهایت سرمایه شما شود.

با انجام اینکار، شرکت بازرسی کالا در چین می‌تواند به خریداران کمک کند تا از بروز مشکلات قبل از شکل‌گیری جلوگیری شود که در نهایت منجر به افزایش کیفیت و کاهش هزینه تولید می‌شود.

چرا به بازرسی کالا در چین نیاز دارید؟

بازرسی کالا در چین قبل از خرید یا ارسال یکی از اصول و استانداردهای تجارت بین المللی است که دلایل آن در ادامه توضیح داده شده است.

اصلی ترین دلیل بازرسی کالا در چین کنترل کیفیت است!

محال است که به دنبال خرید کالایی باشید و قبل از هر چیز درباره کیفیت آن مطمئن نشوید! فرقی نمی‌کند که یک شرکت توزیع کننده کالا هستید یا یک بازرگان، اطمینان از کیفیت کالا حرف اول را می‌زند!

بازرسی قبل از خرید بسیار مهم است، به خصوص زمانی که کالا‌های مصرفی خریداری می‌کنید، زیرا مواد مصرفی باید استاندارد‌های لازم را داشته باشند.

اگر کالا‌های بی‌کیفیتی را به مشتریان خود ارائه دهید، پس از خرید بازخورد منفی از خود به جای خواهند گذاشت. برای حفظ شهرت، وارد کنندگان کالا از چین باید اطمینان حاصل کنند که کالا‌هایشان از کیفیت بالایی برخوردار است.

از آنجا که ممکن است کیفیت کالای تولیدی با چیزی که شما سفارش دادید تفاوت داشته باشد، بازرسی کالا در چین باعث می‌شود تا از این موضوع اطمینان حاصل کنید و از خسارات احتمالی آینده جلوگیری شود.

بررسی کالا قبل از خرید از چین باعث بالا رفتن اعتبار شما می شود!

وقتی اقدام به بازرسی کالا قبل از ارسال می‌کنید، اعتبار شما پیش مشتریانتان بالا می‌رود. مشتری مطمئن است که کالایی که خریداری می‌کند تمام تست‌های کیفی را پشت سر گذاشته و این باعث افزایش شهرت شما به عنوان وارد کننده کالا می‌شود.

قبل از حمل کالا از چین تمام خدمات بازرسی و تست کیفیت قطعات باید طی شده باشد.

جلوگیری از کلاهبرداری های احتمالی

همه تامین کنندگان چینی مطمئن نیستند! ممکن است شما کالایی را سفارش دهید و عمده فروش چینی نمونه با کیفیت همان محصول را به شما نشان دهد. از کجا معلوم که کالایی که بعدا برای شما تولید می‌کنید و میفرستد هم همان کیفیت نمونه ابتدایی را داشته باشد!

موارد زیادی وجود داشته که کالایی که به دست خریدار رسیده کیفیت پایینتری از نمونه ابتدایی داشته و این باعث ضرر و زیان زیادی به خریدار شده است.

با بازرسی کالا در چین مطمئن می‌شوید که کیفیت و مشخصات محصول تولید شده همانی است که انتظار دارید.

راهنمای خدمات بازرسی کالا در چین شرکت irdelivery

شرکت irdelivery با در اختیار داشتن تیم کارشناسان خود در کشور چین، آماده بازرسی کیفی و کمی محصولات خریداری شده شما قبل از ارسال است. در جدول زیر می‌توانید انواع خدمات بازرسی محصول در چین را مشاهده کنید.

نوع بازرسیمقدارزمان بازرسیمزیتزمان
بازرسی اولیه تولیدهر مقداربازرسی ها قبل از شروع تولید انبوه شروع می‌شودقبل از شروع به تولید انبوه نواقص رفع می‌شودمی‌تواند تا زمانی که 20٪ از تولید کامل شود، ادامه یابد

 

بازرسی در حین تولیدبرای سفارشات بالای 10000پس از اینکه اولین محصول وارد خط تولید شدمشکلات در سریعترین زمان تشخیص داده می‌شود1 روز کامل
بازرسی تصادفی نهاییهر مقدارپس از اینکه 80% سفارش بسته بندی شدمشکلات قبل از ارسال و پرداخت شناسایی می‌شودحداقل 1 روز
نظارت بر بسته بندی و بارگیریحداقل 1 کانتینرهنگام بارگیری در کانتینرتعداد، نوع بسته بندی و مشکلات بارگیری شناسایی می‌شود2 الی 3 روز
بازرسی کاملهر مقداربعد از اینکه همه محصولات تولید شدندهمه محصولات معیوب شناسایی می‌شودبه تعداد محصول بستگی دارد

چگونه گزینه مناسب بازرسی محصول در چین را انتخاب کنیم؟

به عنوان مثال، محصولاتی که ارزان هستند با حجم بالا تولید می‌شوند، به دلیل داشتن خط تولید کاملا اتوماتیک قابل اعتماد هستند و نیاز به بازرسی کمتری دارند. برای چنین محصولاتی، بازرسی قبل از تولید مناسب است.

اما محصولات گران قیمت و تعداد کمتر ممکن است به بازرسی‌های متعدد نیاز داشته باشند، زیرا فرآیند‌های تولید درگیر کالاهای دیگر هم هست و بنابراین امکان بروز اشکال و نقص در کالا بیشتر می‌شود..

برای چنین محصولاتی می‌توان در هنگام تولید به سراغ آن رفت و بازرسی را انجام داد. در هر صورت بازرسی کالا در چین به نوع و تعداد کالای شما بستگی دارد.

بازرسی کیفیت کالا در چین

چگونه کنترل کیفیت در چین را در قرارداد خرید خود ذکر کنیم؟

قبل از عقد قرارداد با تولیدکننده ممکن است لازم باشد با آن در مورد ویژگی‌های کیفی خاصی از کالا به توافق برسید، لذا لازم است تمام الزامات به صورت مکتوب در قرارداد ذکر شوند.

اول از همه باید بدانید که چه کیفیتی از محصول مدنظر شما است. این را می‌توان با توجه به کیفیت نمونه اولیه شناسایی کرد. سپس باید جزئیات را مکتوب کنید تا در نهایت بازرس بتواند با توجه به انچه بر سرش توافق کردید بازرسی از کالا را انجام دهد.

آخرین قدم این است که یک شرکت مانند Irdelivery را برای انجام بازرسی استخدام کنید تا بر تولید کالای شما نظارت کند. برای خرید یک کالا باید همه چیز را از قبل مشخص کرد. در غیر این صورت، ممکن است در آینده به مشکل بخورید.

اگر نمی‌دانید که چگونه باید با فروشنده خود قرارداد محکم ببندید، می‌توانید از خدمات خرید از چین شرکت irdelivery استفاده کنید. ما صفر تا صد خرید کالا، انبارداری، حمل ونقل، امور گمرکی و تحویل در ایران را برای واردات از چین انجام می‌دهیم.

بازرسی کیفیت کالا در چین چقدر هزینه دارد؟

بررسی کیفیت کالا در چین به شدت به نوع کالا، تعداد، حجم، وزن، شهری که کارخانه در آن قرار دارد و نوع بازرسی بستگی دارد. میانگین هزینه بازرسی کیفیت کالا در چین حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار در روز است. این هزینه شامل سفر به کارخانه، بررسی اقلام و تحویل گزارش نهایی به شما می‌باشد.

این هزینه صرف دستمزد فرد کارشناس، حمل و نقل، مترجم و… خواهد شد. با توجه به عواملی که به آنها اشاره کردیم، این هزینه ممکن است تا چند برابر هم افزایش پیدا کند لذا قبل از هر چیر با پشتیبان شرکت irdelivery تماس بگیرید تا با توجه به سفارش شما قیمت خدمات ارائه شود.

توجه داشته باشید که شخص بازرس باید دانش فنی مورد نیاز را داشته باشد و به تمامی موارد فنی رسیدگی کند. این بازرس خواهد بود که بهتر می‌تواند شما را راهنمایی کند که آیا نیاز به انجام بازرسی کیفی دارید یا خیر.

چرا باید برای خرید از چین هزینه بازرسی کالا پرداخت کنم؟

اگر ارزش سفارش شما برابر یا بالاتر از ۱۰۰۰ دلار باشد، بازرسی کالا در چین قطعا ارزشش را دارد و می‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد. دلیل این امر این است که بعد از تقریبا ۳۰ درصد از تمام بازرسی‌ها در چین، معمولا سطح کیفیت قابل قبول برآورده نمی‌شود!

در نتیجه حدود ۳۰ درصد محصولات دارای کیفیت بدی هستند و بنابراین با صرف هزینه بازرسی ۳۰۰ دلاری در چین، می‌توانید از خود در برابر هر ضرر و زیانی محافظت کنید.

بازرسی کالا در چین با شرکت irdelivery

چگونه بازرسی کالا در چین را انجام دهم؟

فرض کنید سفارش تولید کالایی را به تولید کننده چینی داده‌‎اید و اکنون قصد بازرسی کیفی از محصولات خود را دارید. اطلاعات زیر برای شروع همکاری جهت بازرسی محصول در چین مورد نیاز است:

  • اطلاعات تماس تولید کننده و در صورت امکان آدرس کارخانه (اگر ادرس ندارید خودمان از تامین کننده می‌پرسیم)
  • توضیحات محصول شامل عکس و فیلم‌های کوتاه
  • دستورالعمل بسته‌بندی و حمل و نقل مذاکره شده
  • استاندارد‌های کیفیی خود را توضیح دهید. چه چیزی را (می‌توانید یا نمی‌توانید) در مورد کالای تولید شده خود بپذیرید
  • اگر چند مدل، اندازه یا رنگ در مورد کالای شما وجود دارد باید با تفکیک آنها را شرح دهید.

به طور کلی باید دقیقا توضیح دهید که کالای شما باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا شما تایید کنید. هر چه اطلاعات شما کاملتر باشد، کار بازرس دقیقتر و راحتتر می‌شود.

وظایف تولید کننده کالا در زمان  بازرسی کالا در چین

شاید ندانید اما بازرسی کالا در چین کار آسانی نیست! این کشور بسیار پهناور است و چندین منطقه تولید در سرایر ان دارد. گاهی بازرسان برای انجام وظایفشان نیاز به نیروی کار اضافی دارند.

مهلت‌ها و محدودیت‌های زمانی برای بازرسان وجود دارد، از این رو فروشنده کالا باید خودش نیز در این فرآیند کمک ‌کند. برخی از کارهایی که ممکن است یک فروشنده برای تسریع روند کار بازرسی محصول انجام دهد عبارتند از:

  1. حمل کارتن‌های صادراتی از انبار به اتاق‌های بازرسی
  2. بازکردن کارتن‌هایی که برای بازرسی در نظر گرفته شده‌اند تا بازرسی کالا را آسان کند.
  3. بسته‌بندی مجدد کارتن‌ها پس از بازرسی نیز وظیفه فروشندگان است
  4. تمام وظایف اضافی باید توسط فروشندگان انجام شود تا به بازرسان زمان بیشتری داده شود تا بر فعالیت‌های اصلی شناسایی نقص و اصلاح نواقص تمرکز کنند.

4 راه برای گرفتن بهترین نتیجه از روند بازرسی کالاها در چین

شما به عنوان خریدار کالای چینی حق دارید قبل از شروع تولید محصولتان، کلیه نیاز‌های خود را هر چه که هستند بیان کنید. تولیدکننده هم وظیفه دارد برای جلب رضایت مشتری، تمامی کالا‌ها را مطابق مشخصات درخواستی مشتریان تولید کنند.

  • اولین قدم این است که تمام نیازها و انتظاراتتان از کالا را شفاف و با جزئیات در قرارداد خرید ذکر کنید تا هنگام بازرسی در چین مشکلی پیش نیاید. این کار را می‌توانید هنگام ثبت سفارش کالا انجام می‌شود.
  • شما باید یک چک لیست از قسمت‌هایی که باید کنترل و بازرسی شوند آماده کنید و آن را به تأمین‌کننده و بازرسان ارائه دهید. تمام شرایط بسته‌بندی هم باید در چک لیست باشد. تولید کننده و بازرس بر اساس همین چک لیست کالاها را تولید و بازرسی می‌کنند.
  • اگر قرار است محصولتان با نام شرکت و برند شما تولید شود، تمام فایل‌های بسته‌بندی را از قبل به تولید کننده بدهید.
  • باید قبل از شروع فرآیند تولید، حتما نمونه‌های اولیه را از فروشنده درخواست کنید تا بررسی شوند.

خدمات بازرسی کالا در چین توسط شرکت irdelivery

قطعا استخدام و انجام هماهنگی‌های لازم با بازرسان چینی می‌تواند برای بسیاری از ایرانیان پر چالش باشد، از اینرو پیشنهاد می‌کنیم صفر تا صد بازرسی کالا در چین را به ما بسپارید.

شرکت irdelivery از طریق دفاتر خود در چین، در سریعترین زمان ممکن بازرسان مجرب خود را برای کنترل کیفی محصولاتتان به کارخانه اعزام می‌کند و نتایج را در اختیارتان قرار می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بازرسی کیفیت کالا در چین، با پشتیبانی شرکت irdelivery تماس بگیرید.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند