بهترین محصول برای عمده فروشی در سال 2023

بهترین محصول برای عمده فروشی در سال 2023

راه‌اندازی یک کسب و کار عمده فروشی یا ورود به عرصه تجارت بین‌المللی می‌تواند فوق‌العاده سودآور و جذاب باشد. در حال حاضر بسیاری از سایت های عمده فروشی خود محصولات مورد نظرشان را وارد می‌کنند تا از حداکثر سود آن بهره ببرند.

با این حال، وقتی که قصد شروع کار را دارید، مهم است که محصولات مورد نظرتان را به درستی انتخاب کنید.

خبر خوب این است که گزینه‌های بسیار متنوعی برای انتخاب وجود دارد که می‌تواند منجر به موفقیت شما در کسب و کارتان شود. شناخت سودآورترین دسته‌بندی محصولات مناسب جهت خرید عمده می‌تواند به شما کمک کند تا دامنه انتخاب را کوچکتر کنید و بهترین‌ها را جهت واردات انتخاب کنید..

در این مقاله، ما در مورد عوامل مهمی که در انتخاب محصولات مناسب عمده فروشی باید در نظر گرفته شوند صحبت خواهیم کرد. سپس فهرستی از سودآورترین ‌ایده‌های عمده‌فروشی را به شما ارائه می‌کنیم. پس تا آخر مطلب با ما همراه باشید.

چه چیزی بازار عمده فروشی را سودآور می‌کند!

برای اینکه در بازار عمده فروشی موفق باشید، باید بدانید چه هدفی از تجارت خود دارید! نوع محصولاتی که تصمیم می‌گیرید به صورت عمده به فروش برسانید، می‌توانند تأثیر قابل توجهی در موفقیت شما داشته باشند.

برای اینکه خود را برای کسب بیشترین درآمد ممکن آماده کنید، قبل از هر قدمی تحقیق و بررسی دقیق لازم است.

انتخاب یک محصول اشتباه می‌تواند خسارت جبران ناپذیری به تجارت شما وارد کند. عواملی وجود دارد که باید هنگام انتخاب کالا آنها را در نظر بگیرید.

برخی از مواردی که هنگام انتخاب محصول برای فروش عمده باید در نظر بگیرید عبارتند از:

  • حاشیه سود: سودآوری به میزان درآمد شما از فروش یک محصول اشاره دارد. هرچه حاشیه سود بیشتر باشد، با هر فروش پول بیشتری به دست خواهید آورد.
  • فصلی بودن: فصلی بودن به این معنی است که برخی از محصولات فقط در زمان‌های خاصی از سال فروش می‌روند. برخی از محصولات برای فروش در تمام سال مناسب هستند، در حالی که برخی دیگر برای ماه‌های خاصی از سال بهتر هستند.
  • رقابت: هر کالایی را که برای فروش عمده انتخاب می‌کنید، قطعا اشخاص دیگری هم هستند که همان محصول را انتخاب کرده‌اند و رقیب شما محسوب می‌شوند. حتی اگر یک بازار گسترده باشد و به طور مداوم در حال رشد باشد، باز هم باید بدانید که با چه تعداد برند و شرکت دیگر رقابت خواهید کرد.
    شما همچنین می‌توانید به خدماتی که دیگران ارائه می‌دهند نگاه کنید تا قیمت خود را به طور رقابتی پایین‌تر تعیین کنید.
  • اندازه و وزن: اندازه و وزن کالاهای انتخابی شما بر میزان هزینه ارسال محصولات تأثیر می‌گذارد و در نتیجه، بر قیمت نهایی محموله تأثیر می‌گذارد. اندازه و وزن محصولات شما همچنین می‌تواند بر میزان فضایی که در انبار اشغال می‌کند تأثیر بگذارد، که می‌تواند هزینه‌های انبارداری و ذخیره‌سازی شما ر افزایش دهد.
  • شانس سفارش مجدد: قابلیت فروش مجدد به این موضوع اشاره دارد که مشتریان پس از اینکه یک بار محصول شما را خریداری کرده‌اند، چقدر احتمال دارد دوباره آن را بخرند. به صورت عامیانه به آن مالای مصرفی گفته می‌شود!
    به عنوان مثال، در حالی که لوازم الکترونیکی مشتری زیادی دارند، اما در اکثر مواقع یک مشتری تا محصول قبلی از کار نیوفتد یا مدل جدیدی به بازار نیاید، تمایلی به خرید مجدد ندارد.
    در طرف مقابل، محصولاتی که دارای تاریخ انقضا هستند، مانند لوازم آرایشی و بهداشتی، مصرفی هستند و اغلب دوباره سفارش داده می‌شوند.

این‌ها تنها چند نمونه از فاکتورهایی هستند که باید هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب محصولات عمده در نظر بگیرید. هنگامی که تفاوت‌های کوچک هر یک از این عوامل را درک کردید، بهتر می‌توانید برای ایجاد یک بیزینس عمده فروشی سودآور اقدام کنید.

بهترین محصول برای عمده فروشی

اکنون که اهمیت انتخاب محصولات مناسب برای فروش را درک کردیم، بیایید نگاهی به چند ‌ایده برای شروع کار بیندازیم. این کالاها را می‌توانید از سایت های عمده فروشی یا منابعی که در ادامه آنها را معرفی میکنیم، تهیه کنید.

کالاهای با حاشیه سود بالا

اگر می‌خواهید کالاهای وارداتی شما حاشیه سود بالایی داشته باشد، واردات از چین قطعا بهترین گزینه است! کالاهای چینی به دلیل ارزان بودن تولید در این کشور بسیار مقرون به صرفه هستند. اما دقیقا کدام کالاها حاشیه سود بالایی دارند؟

ما در زیر لیستی از بهترین کالاهای با حاشیه سود بالا را در سال 2023 برای شما آورده‌ایم. طبق بررسی که انجام دادیم، این کالاها پتانسیل کسب سود بالایی در امسال داشتند.

  1. لوازم جانبی موبایل: قاب و گلس گوشی، شارژر، کابل و باتری و انواع هندزفری
  2. لوازم الکترونیکی و قطعات جانبی: لپ‌تاپ، موبایل و تبلت
  3. محصولات گیمینگ و لوازم جانبی آن: کنسول بازی، کنترلر بازی و هندزفری بازی
  4. لوازم آرایشی و بهداشتی: ماسک صورت، کرم ضد آفتاب، لوسیون، محصولات مراقبت از پوست، عطر و ادکلن و …
  5. انواع ساعت‌های هوشمند: ورزشی، معمولی و لوکس
  6. تجهیزات امنیتی و دوربین‌های مدار بسته
  7. چراغ‌های LED و رینگ لایت: موارد مصرف در عکاسی و فیلم‌برداری، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی، تولید پادکست و ویدیوهای آموزشی، تئاتر و سینما، مطالعه و …
  8. اسپیکرهای بلوتوث و هوشمند
  9. اسباب بازی: انواع لوگو، هواپیمای کنترلی، ماشین کنترلی و…
  10. لوازم آشپزخانه
  11. غذا و لوازم حیوانات خانگی
  12. پوشاک: کفش، پالتو زنانه، کیف، تی شرت
  13. لوازم ورزشی: کفش ورزشی، لباس ورزشی، دستگاه‌های ورزشی و لوازم جانبی
  14. شارژر بی‌سیم
  15. آیفون تصویری درب منزل

عمده فروشی چه محصولاتی سود دارد؟

اینکه عمده فروشی چه محصولاتی سود دارد به زمان و مکان بازار مورد نظر بستگی دارد! در هر فصل ممکن است فروش یک نوع کالای خاص سود بیشتری داشته باشد به عنوان مثال شما نمی‌توانید از واردات و فروش کاپشن در تابستان سود کنید!

با این حال برخی کالاها که عمده فروشی آنها بیشتر سود دارد عبارتند از:

سود عمده فروش به ویژگی‌های مختلفی بستگی دارد، از جمله نوع محصول، بازار هدف، رقابت و استراتژی فروش. اما تعدادی از محصولاتی که ممکن است به عنوان محصولات با سود بیشتر برای عمده فروشان مطرح باشند عبارتند از:

  • محصولات الکترونیکی: تلفن‌همراه، لپ‌تاپ‌ها، تلویزیون‌ها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی اغلب سود بالایی برای عمده فروشان دارند.
  • لوازم خانگی بزرگ: مانند یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و اجاق‌های گاز یا الکتریکی.
  • لوازم ورزشی: تجهیزات ورزشی مانند دستگاه‌های تمرین، تجهیزات بدن‌سازی و تجهیزات ورزش‌های مختلف.
  • محصولات مرتبط با بهداشت و زیبایی: کرم‌ها، لوازم آرایشی، عطرها و محصولات مراقبت از پوست.
  • قطعات خودرو: لوازم یدکی، لوازم جانبی و لوازم تزئینی خودرو سبک و سنگین.
  • محصولات فصلی: از جمله لباس‌ها، اسباب بازی‌ها و محصولات مرتبط با تعطیلات و مناسبت‌ها.
  • محصولات تکنولوژیکی: لوازم هوش مصنوعی، دستگاه‌های تکنولوژیکی هوش مصنوعی و دستگاه‌های جدید فناوری.

به هر حال، موفقیت در عمده فروشی نیاز به تحقیق در بازار، مدیریت موجودی و بودجه، ارتباطات مؤثر با تامین‌کنندگان و مشتریان و توانایی رقابت با سایرین دارد. همچنین سودآوری همیشه به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان به صورت عمومی ادعا کرد که یک دسته خاص از محصولات همیشه سود بیشتری دارد.

کالای عمده ارزان

معمولا کالاهای عمده چینی در همه دسته‌ها قیمت ارزانی دارند. اگر قصد خرید از چین را دارید، چند کالای عمده ارزان در زیر آورده شده است:

  1. لوازم بهداشتی و بهداشتی: صابون، شامپو، مسواک، محصولات بهداشتی دوره‌های ماهانه، پنبه و دستمال‌های کاغذی.
  2. لوازم خانگی ساده: کاغذ دیواری، لامپ‌های ال ای دی و باتری.
  3. خوراکی: چای، قهوه
  4. لباس و پوشاک روزمره: تی‌شرت، شلوار جین، جوراب و پوشاک اسپرت.
  5. لوازم تزئینی خانگی: قاب عکس، پتو، پرده، وسایل تزئینی کوچک و مختلف.
  6. وسایل نظافت خانگی: موپ، جاروبرقی، پارچه‌های تمیز کننده و محصولات مرتبط با نظافت.
  7. لوازم تحریر: دفترچه‌های مدرسه، خودکارها، مدادها و دفتر.
  8. لوازم الکترونیکی کوچک: کابل‌های شارژر، هدفون‌ها و کیبوردهای رایانه.
  9. کالاهای پلاستیکی و سفری: سبد خرید، بطری آب، کیف‌های پلاستیکی و سفری.
  10. لوازم تراشیدن و آشپزی: چاقو، تابه، قابلمه و تجهیزات آشپزخانه.

توجه داشته باشید که قیمت‌ها ممکن است به بسته‌بندی، نوع و برند محصول بستگی داشته باشد. همچنین، قیمت‌ها در مناطق مختلف و بازارهای مختلف ممکن است متغیر باشد.

در زیر چند مورد از سودآورترین محصولات مناسب فروش عمده آورده شده است.

  • فروش عمده پوشاک

چند دلیل مهم وجود دارد که چرا فروش لباس و پوشاک می‌تواند برای عمده فروشی سودآور باشد. بازار جهانی پوشاک بزرگ و همیشه در حال رشد است. تخمین ‌زده می‌شود که ارزش آن 1.3 تریلیون دلار باشد و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵ به 1.5 تریلیون دلار افزایش یابد.

دلیل دیگر این است که لباس و پوشاک عموما اقلام ارزان قیمت و مصرفی هستند. ارزان بودن کالا این امکان را می‌دهد تا سود بیشتری برای آن در نظر بگیرید.

  • فروش عمده کالاهای لوکس و اکسسوری

چند دلیل وجود دارد که چرا کالاهای لوکس و متبط با مد، می‌توانند محصولات خوبی برای فروش عمده فروشی باشند. یکی از دلایل این است که اغلب رقابت کمتری در بازار برای این نوع کالاها وجود دارد.

علاوه بر این، اقلام لوکس و محصولات مرتبط با مد اغلب دارای حاشیه سود بالایی هستند، به این معنی که می‌توانید از هر فروش درآمد بیشتری کسب کنید. بسیاری از مردم به کالا‌های لوکس علاقه دارند، بنابراین اغلب تقاضای زیادی برای این محصولات وجود دارد، حتی در شرایط سخت اقتصادی!

با این حال، برخی از مشکلات نیز برای فروش کالا‌های لوکس و مد و زیبایی وجود دارد. یک چالش این است که خرید عمده این محصولات ممکن است گران باشد. این بدان معناست که کسب و کار‌ها برای موفقیت در فروش این اقلام نیاز به یک پایه مالی قوی دارند.

علاوه بر این، کالاهای لوکس و مد و زیبایی اغلب مواقع فصلی هستند. تقاضا برای آن‌ها بسته به فصل سال می‌تواند در نوسان باشد، بنابراین مهم است که از این نوسانات آگاه باشید و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید.

  • فروش عمده لوازم جراحی

کالاهای جراحی و مرتبط با سلامت، یک تجارت بزرگ  و پر سود می‌باشد که همچنان تقاضای آن رو به رشد است.

محصولاتی که می‌توانید در انها بصورت عمده فروشی فعالیت کنید شامل ماسک یکبار مصرف، دستکش، حوله جراحی، نوار جراحی، پیشبند دندان، سرنگ و بسیاری موارد دیگر است.

  • فروش عمده زیور آلات و بدلیجات

جواهرات محصولی ماندگار است که همیشه تقاضا برای آن وجود دارد. این نوع محصول ممکن است بسیار گران باشد، بنابراین فروش آن با تخفیف همچنان می‌تواند منجر به کسب سود بالایی شود.

این کالا فصلی نیست، یعنی می‌توانید آن را در تمام طول سال بفروشید. این محصولات به عنوان یک هدیه عالی تقاضای زیادی دارد. نیازی نیست نگران اندازه و وزن آن باشید چون به طور معمول، این کالاها فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند.

از سوی دیگر، بازار جواهرات و زیور آلات می‌توانند بسیار رقابتی باشند.

جواهرات همچنین دارای پتانسیل قیمت‌گذاری دلخواه هستند. شما می‌توانند این نوع محصولات را با قیمت بسیار بالاتری به فروش برسانید.

  • فروش عمده کالاهای الکترونیک

ارزش صنعت الکترونیک جهانی حدود ۲ تریلیون دلار است که آن را به یکی از بزرگترین صنایع جهان تبدیل می‌کند. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا فروش اقلام الکترونیکی ‌ایده خوبی برای یک تجارت عمده فروشی سودآور است.

حاشیه سود کالاهای الکترونیکی خوب است. همچنین، تقاضای زیادی برای اقلام الکترونیکی وجود دارد. مردم دائما تلفن‌ها، لپ‌تاپ‌ها و سایر دستگاه‌های خود را ارتقا می‌دهند، به این معنی که نیاز دائمی به محصولات الکترونیکی جدید وجود دارد.

عمده فروشی محصولات الکترونیکی

سوم اینکه، رقابت در صنعت الکترونیک نسبتا کم است. چند شرکت بزرگ هستند که بر بازار تسلط دارند، اما کسب و کار‌های کوچک زیادی برای آن وجود دارد.

اما در عوض، اقلام الکترونیکی معمولا مصرفی نیستند. با این حال ماندگاری طولانی دارند و این بدان معناست که شما می‌توانید آن‌ها را به صورت عمده خریداری کرده و تا زمانی که نیاز دارید ذخیره کنید، بدون اینکه نگران از مد افتادن یا خراب شدن آن‌ها باشید.

  • فروش عمده هدفون، انواع کابل و لوازم جانبی تلفن همراه

اگرچه رقابت در این مورد بسیار بالا است، اما تقاضا هم همان مقدار بالاست. لوازم جانبی گوشی و هدفون و انواع کابل محصولاتی هستند که تقریباً همه مردم دنیا به آن نیاز دارند.

محصولاتی در این دسته که دارای ویژگی‌های جدید و ارتقا یافته هستند می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد و به عمده فروشی شما کمک کند. فروشندگان این لوارم را به وفور می‌توانید در سایت های عمده فروشی پیدا کنید.

  • فروش عمده محصولات آرایشی و بهداشتی

صنعت آرایشی جهان حدود ۵۳۲ میلیارد دلار ارزش دارد و هر سال هم در حال رشد است. این فرصت‌های زیادی را برای کسب‌وکار‌ها فراهم می‌کند تا وارد عمل شوند و سود ببرند.

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا محصولات زیبایی و مراقبت از خود برای عمده فروشی خوب هستند. محصولات آرایشی بهداشتی عموما سود بالایی دارند. به عنوان مثال، میانگین سود لوازم آرایشی ۷۸ درصد است!

خرید عمده محصولات آرایشی و بهداشتی

صنعت زیبایی و آرایشی نسبتا پراکنده است و بسیاری از مشاغل کوچک با یکدیگر رقابت می‌کنند. این فرصتی را برای کسب و کار‌های کوچکتر فراهم می‌کند تا با ارائه قیمت‌های رقابتی، سهم بازار را به دست آورند.

شما به راحتی می‌توانید لوازم آرایشی را بسته‌بندی و ارسال کنید و لازم نیست نگران حجم و اندازه آنها باشید.

  • فروش عمده کفش

کفش یکی از اساسی‌ترین و ضروری‌ترین کالاها برا هر انسان است که همواره تقاضای بالایی دارد.

خرید عمده کیف و کفش

برای موفقیت در عمده فروشی کفش، لازم است که از مد روز و ترند مورد پسند جامعه در طول فصل مختلف اطلاع داشته باشید.

  • فروش عمده دوربین های امنیتی

روز به روز فروشگاه‌ها، مشاغل، سازمان‌ها و افراد بیشتری اقدام به نصب دوربین‌های امنیتی می‌کنند. نکته مهم این است که کیفیت و قیمت این دوربین ها هر سال جذاب‌تر می‌شود و تقاضا برای آنها افزایش می‌یابد.

بهترین سایت های عمده فروشی

سایت های عمده فروشی زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای خرید کالاهای خود استفاده کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که به دلیل تحریم‌ها نمی‌توان از بسیاری از آنها به صورت مستقیم خرید کرد.

با استفاده از خدمات خرید از سایت های خارجی شرکت Irdelivery، به راحتی می‌توانید از سایت های عمده فروشی خارجی خرید کنید. برخی از سایت های مناسب برای خرید عمده عبارتند از:

خرید از سایت های خارجی

خرید آنلاین از سایت های عمده فروشی مزایای خاص خود را دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • نیازی به مراجعه حضوری و صرف زمان برای پیدا کردن کالا ندارید
  • صرفه جویی در هزینه تجارت به دلیل حذف هزینه‌های سفر و اقامت در کشور مقصد
  • دسترسی به طیف وسیعی از کالاها برای خرید عمده
  • امکان مقایسه سریع قیمت و فروشندگان هر کالا
  • حمل و نقل و تحویل سریع

مزایا و معایب عمده فروشی

مانند هر شغل دیگری عمده فروشی هم مزایا و معایب خاص خود را دارد!

مزایای فروش عمده کالا:

  • خرید انبوه می‌تواند قیمت را به اندازه کافی برای شما کاهش دهد تا با فروشگاه‌های بزرگتر یا تاجران دیگر رقابت کنید.
  • عمده‌فروشی دردسر کمتری دارد و احتمال اینکه شما با کمبود محصولات مواجه شوید کمتر است.
  • حاشیه سود شما بسیار بالاتر از خرده‌فروشی است.

با این حال فروش محصولات به صورت عمده برای همه مناسب نیست!

معایب فروش عمده کالا:

  • انتخاب محصول نامناسب می‌تواند باعث خسارات جبران ناپذیری شود.
  • بازار عمده فروشی معمولا پر از رقیب است.
  • اشتباه در روند تجارت می‌تواند منجر به خواب محصول و فروش نرفتن آنها شود.

به هر حال عمده فروشی کالا هم مانند هر شغلی نیاز به تجربه و دانش کافی دارد. برای موفقیت در این عرصه، باید انواع کالاها و بازار فروش آنها را بشناسید. باید بدانید که کدام کالا را با قیمت پایینتر از کجا خریداری کنید و در کجا با قیمت بالاتر بفروشید.

از چه کشورهایی محصول برای فروش عمده خریداری کنیم؟

با توجه به شرایط ایران در عرصه بین‌المللی و موقعیت جغرافیایی آن، بهترین گزینه برای خرید عمده کالا موارد زیر می‌باشند:

البته تحت شرایطی، محدودیتی برای واردات و خرید عمده از دیگر کشورهای دنیا وجود ندارد. شما می‌توانید از خدمات شرکت بازرگانی Irdelivery برای خرید از کلیه کشورهای جهان استفاده کنید.

ما با نزدیک به دو دهه فعالیت مستمر در زمینه تجارت و حمل و نقل بین المللی، کلینه مراحل خرید و حمل بار عمده از کشورهای مختلف به ایران را بصورت صفر تا صد انجام خواهیم داد.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند