بازرسی کالا در تجارت بین الملل چیست؟

بازرسی کالا در تجارت بین الملل چیست؟

یکی از مهمترین مراحل در روند صادرات محصولات در سطح جهانی، بازرسی قبل از ارسال است. نکاتی درباره بازرسی کالا در تجارت بین الملل و به ویژه بازرسی کالا در چین وجود دارد که اگر آنها را جدی نگیرید، ممکن است کل تجارت شما را با خطر مواجه کند.

تعداد زیادی کالا در سراسر مرز‌های بین‌المللی مبادله می‌شوند که مطابقت آنها با برخی پارامتر‌های ایمنی و کیفی کشور واردکننده ضروری است. برای تأیید اینکه مجموعه خاصی از کالا‌ها بازرسی شده است و شرایط حمل و نقل مربوط به کیفیت، وزن یا بسته‌بندی را برآورده می‌کند، گواهی بازرسی (COI) مورد نیاز است.

در این مقاله با موضوع بازرسی کالا در تجارت بین الملل بیشتر آشنا خواهید شد.

بازرسی کالا در تجارت بین الملل

گواهی بازرسی کالا در تجارت بین المللی چیست؟

گواهی بازرسی کالا که در زمان واردات کالا‌های مصرفی مورد نیاز است، یک سند تجاری است که توسط شرکت بازرسی شخص ثالث پس از انجام بازرسی دقیق کالا صادر می‌شود. این سند گواهی می‌دهد که آیا کالا مطابق با مشخصات مندرج در قرارداد در زمان واردات هست یا خیر و همچنین آیا کالاها در شرایط خوبی هستند یا خیر.

بازرسی گمرکی چیست؟

بازرسی گمرکی یک اقدام رسمی است که توسط اداره گمرک انجام می‌شود و بخش مهمی از روند حمل و نقل بار است. از جمله دلایل خاص برای بازرسی گمرکی وجود تردید در مورد اظهارنامه گمرکی، نظارت دقیقتر به محصولات، یا سوء ظن به قاچاق یا نقض علامت تجاری باشد.

در طی بازرسی گمرکی، کالا‌های شما توسط گمرک یا به طور خاص توسط یک افسر ترخیص کالا بازرسی می‌شود تا کمیت، خواص یا ارزش آن‌ها را بررسی کند. نمونه‌ها یا کل موجودی کالا ممکن است در طول این روند بررسی شوند. علاوه بر این، ممکن است لازم باشد مجموعه خاصی از کالا‌ها را از بسته‌بندی باز کنید، که گاهی منجر به آسیب به خود کالا هم می‌شود.

انواع گواهی بازرسی کالا در تجارت بین الملل

2 نوع گواهی بازرسی کالا در تجارت بین الملل وجود دارد:

  • گواهی بازرسی رسمی

مقامات اداره گمرک برخی کشور‌ها برای پردازش ترخیص کالا به گواهی بازرسی رسمی نیاز دارند. این سند به بررسی وضعیت محصولات موجود در محموله بر اساس کیفیت، کمیت، معیار‌های واجد شرایط بودن واردات کشور واردکننده، قیمت‌گذاری محصول و غیره کمک می‌کند.

  • گواهی بازرسی تجاری

گواهی بازرسی تجاری یا گزارش بازرسی قبل از حمل و نقل قبل از خروج محموله از کارخانه یا انبار برای ارسال است. گواهی یا گزارش برای واردکننده ارسال می‌شود. اگر واردکننده تشخیص دهد که مشخصات با قرارداد فروش و سایر مقررات واردات مطابقت دارد، گواهی بازرسی تجاری داده می‌شود.

یکی از خدمات شرکت Irdelivery بازرسی کالا در تجارت بین المللی است. ما قبل ار ارسال محموله شما کلیه مراحل را انجام داده و گواهی بازرسی کالا را برای شما اخذ صادر می‌کنیم.

چگونه گواهی بازرسی دریافت کنیم؟

جزئیات ذکر شده در گواهی بازرسی کالا چیست؟

در زیر برخی از جزئیات متداول ذکر شده در گواهی استاندارد بازرسی آمده است:

  • تاریخ بازرسی
  • محل بازرسی
  • شماره سفارش خرید
  • مشخصات تماس واردکننده
  • کشور مبدأ
  • توضیحات محصول
  • تعداد محصول
  • شماره و تاریخ پیش فرم فاکتور
  • شماره بیمه نامه (در صورت وجود)
  • شماره و تاریخ بارنامه
  • وزن ناخالص
  • بندر تخلیه
  • مشخصات تماس تامین‌کننده
  • شماره کد تعرفه سفارشی
  • نوع بسته‌بندی
  • محل صدور
  • نام و امضای مجاز شخص

مزایای گرفتن گواهی بازرسی چیست؟

از آنجا که این سند مهم در معاملات تجاری استفاده می‌شود، در زیر چند مزیت گرفتن گواهی بازرسی کالا در تجارت بین المللی آورده شده است.

  1. مطابقت کالا با شرایط قرارداد را بررسی می‌کند و در نتیجه مانع ارسال محصولات نامرغوب یا نامناسب برای واردکنندگان می‌شود.
  2. صادرکنندگان می‌توانند فرآیند تولید را بررسی کرده و اقدامات اصلاحی به موقع را قبل از بسته‌بندی و ارسال کالا انجام دهند تا در زمان بازرسی تولیدات آنها رد نشوند.
  3. صادرکنندگان از جدول زمانی تولید ‌ایده می‌گیرند، بنابراین از ارسال و دریافت به موقع کالا به کشور مقصد اطمینان حاصل می‌کنند.
  4. گواهی بازرسی به عنوان واسطه بین صادرکننده و واردکننده عمل می‌کند. در صورتی که واردکننده با وجود گواهی بازرسی مثبت، محصولات بی‌کیفیتی را دریافت کند، می‌توان از شرکت بازرسی خسارت دریافت کرد.

ارائه خدمات بازرسی کالا در تجارت بین المللی

چگونه گواهی بازرسی دریافت کنیم؟

در مورد تجارت بین‌المللی، بازرسی‌ها معمولا توسط شرکت‌های بازرسی مستقل مانند شرکت irdelivery انجام می‌شود. در زیر مراحل گام به گام دریافت گواهی بازرسی کالا در تجارت بین المللی آمده است:

مرحله ۱: واردکننده یک بازرسی قبل از شروع حمل بار را با شرکتی که برای اینکار استخدام کرده ترتیب می‌دهد. در همین زمان، صادرکننده محصولات را در زمان معین در کشور مبدا برای بازرسی در دسترس قرار می‌دهد.

مرحله ۲: صادرکنندگان با یک شرکت باربری همکاری می‌کنند که به آن‌ها کمک می‌کند از صحت اطلاعات مورد نیاز مانند اعتبار نامه، بارنامه، گزارش آزمایش و سایر اسناد مطمئن شوند. سپس این اطلاعات در اختیار شرکت بازرسی قرار می‌گیرد.

مرحله ۳: هزینه بازرسی که به عهده وارد‌کننده می‌باشد پرداخت می‌شود. با این حال، هزینه‌های مربوط به ارائه محصولات برای بازرسی مانند باز کردن بسته‌بندی، جابجایی و بسته‌بندی مجدد بر عهده صادرکننده است.

در نهایت این سند توسط بازرسی که از شرکت شناخته شده مانند irdelivery برای خود تعیین کردید صادر می‌شود. بعضی از شرکت‌ها بلافاصله پس از اتمام بازرسی، گواهی نامه رسمی شرکت بازرسی را صادر می‌کنند، اما برخی دیگر این گزارش را به صورت آنلاین صادر می‌کنند.

کدام کشور‌ها هنگام واردات نیاز به گواهی بازرسی دارند؟

اکثر کشور‌هایی که کالا وارد می‌کنند برای محموله‌ها نیاز به گواهی بازرسی دارند. برخی از این کشور‌ها عبارتند از: ایران، امارات متحده عربی، هند، انگلیس، روسیه، مکزیک، ژاپن و غیره.

کشور‌های واردکننده همچنین به سایر اسناد صادراتی دیگری هم ممکن است نیاز داشته باشند. برخی از آنها عبارتند از:

  • بارنامه: یک سند تجاری که بر جزئیات مربوط به مقدار، نوع و مقصد محصولات صادراتی تمرکز دارد. بارنامه همچنین می‌تواند به عنوان رسید حمل و نقل در بندر ورودی استفاده شود.
  • گواهی بیمه: سندی که حاوی اطلاعاتی در مورد پوشش بیمه‌ای محصولات صادراتی در صورت مفقود شدن یا خسارت باشد.
  • مجوز واردات و صادرات: این مجوز‌ها تایید می‌کنند که شما مجاز به واردات یا صادرات کالا به کشور هستید.
  • گزارش تست آزمایشگاهی: این یک گزارش آزمایشی است که پس از بازرسی محصولات غذایی و غیر خوراکی صادراتی صادر می‌شود و در آن بیان می‌شود که آیا آن‌ها با استاندارد‌های لازم مطابقت دارند یا خیر.

تمامی این اسناد حمل و نقل و عبور بدون مشکل محموله صادراتی از گمرک را تضمین می‌کند.

ارائه خدمات بازرسی کالا در تجارت بین المللی

شرکت irdelivery به عنوان یک شرکت حمل و نقل بار از چین و سایر کشورها به ایران و امارات، آماده ارائه خدمات مربوط به صدور گواهی بازرسی کالا است.

علاوه بر این، ما می‌توانیم بازرسی‌های گمرکی را نیز برای شما انجام دهیم. بازرسی گمرکی می‌تواند زمان و کار زیادی ببرد. بسته‌بندی و بازکردن کالا‌ها بسیاری از شرکت‌ها را تحت فشار زمانی قرار می‌دهد که اغلب می‌تواند باعث بروز مشکل یا آسیب دیدن کالا شود.

شرکت Irdelivery به واسطه داشتن دانش تخصصی و سال‌ها تجربه این مشکلات را برای شما برطرف کرده و یا از بروز انها جلوگیری می‌کند. ما خدماتمان را سریع، با دقت و با احتیاط انجام می‌دهیم.

ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا برای بازرسی‌های گمرکی آماده شوید و آن‌ها را پیگیری کنید، روند ترخیص کالا از گمرک خود را بهینه کنید تا بتوانید آرامش داشته باشید و روی کسب و کار اصلی خود تمرکز کنید.

در صورت درخواست، ما می‌توانیم بارگیری و تخلیه کالا‌ها و کانتینر‌های شما را برای بازرسی گمرکی انجام دهیم.

ما همچنین می‌توانیم کالا‌های شما را در انبارهای خود در هر نقطه‌ای از جهان ذخیره کنیم، آن‌ها را به نزدیکترین مرکز لجستیکی تحویل دهیم یا مستقیما به مقصد نهایی ارسال کنیم.

تنها کافیست با ما تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان ما بهره‌مند شوید. ما دارای تیم لوجستیک قوی در سراسر جهان هستیم که می‌توانیم مراحل تجارت شما را از صفر تا صد برای شما انجام دهیم. این شامل خرید کالا و حمل و نقل بین المللی می‌شود.

انجام امور بازرسی کالا در چین از خدمات اختصاصی شرکت irdelivery است.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند