نکاتی برای حمل و نقل کالا از چین به امارات

نکاتی برای حمل و نقل کالا از چین به امارات

هزینه‌های بالای حمل و نقل کالا از چین به خاورمیانه می‌تواند برای بسیاری از تاجران ایرانی عاملی ناخوشایند باشد، اما راه‌هایی برای پایین نگه‌داشتن هزینه حمل کالا از چین و اجرای بهتر پروسه حمل ‌و نقل بار وجود دارد که هر کسی به شما نمی‌گوید! این جاست که راهنمای شرکت irdelivery می‌توان به شما کمک کند!

هزینه حمل بار از چین به دبی یا امارات چقدر است و چکار کنیم که آن را کاهش دهیم؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا نکاتی درباره حمل و نقل کالا از چین به امارات را با هم مرور کنیم.

هزینه حمل کالا از چین به چه عواملی بستگی دارد؟

زمانی که قصد خرید از چین و ارسال بار به دبی و ایران را دارید، اولین چیزی که هر بازرگان می‌خواهد بداند، هزینه کل حمل و نقل است! ابتدا بیایید با برخی از مهمترین مواردی که هزینه حمل کالا از چین را شامل می‌شود آشنا شوید.

برخی از هزینه‌های پیش‌بینی شده عبارتند از:

  • هزینه حمل و نقل بار از مبدا تا مقصد
  • هزینه اضافی زمان اوج بار یا به اصطلاح فصل پیک
  • هزینه انبارداری
  • هزینه جابجایی ترمینال (THC)
  • هزینه‌های گمرکی
  • هزینه‌های حمل داخلی و تحویل کالا در مقصد

حمل و نقل کالا از چین به امارات

هزینه حمل و نقل کالا از چین به امارات چقدر است؟

هزینه حمل و نقل کالا از چین به امارات و ایران میانگین از 200 دلار الی 3000 دلار متغیر است. این هزینه به عوامل زیادی از جمله حجم و تعداد بار، روش حمل و نقل، شهر مبدا و مقصد بار و غیره بستگی دارد و ممکن است از این مقدار هم بیشتر شود.

به عنوان مثال حمل یک محموله از چین به امارات شامل هزینه‌های زیر است:

  • هزینه حمل بار از کارخانه تا بندر: 150 دلار
  • هزینه حمل دریایی از چین به دبی: 2250 دلار
  • تخلیه و بارگیری مجدد: 198 دلار
  • حمل تا مقصد: 150 دلار

شرکت حمل و نقل بین المللی irdelivery متعهد به ارائه بهترین نرخ حمل و نقل کالا از چین به امارات و ایران است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از طریق صفحه محاسبه قیمت، جزئیات بار و اطلاعات مبدا و مقصد آن را ثبت کنید تا بهترین نرخ حمل بار را به شما ارائه دهیم.

فقط با چند کلیک می‌توانید قیمت را از ما دریافت کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که محل بارگیری و تخلیه، تاریخ و نوع حمل را وارد کنید.

چگونه هزینه حمل بار از چین به امارات را کاهش دهیم؟

نوع کانتینر و فضایی که از آن برای چیدن بارتان استفاده می‌کنید، یکی از دلایلی است که باعث افزایش هزینه حمل بار شما می‌شود که اغلب نادیده گرفته می‌شود! اما اگر بدانید به دنبال چه چیزی باشید، می‌توانید در هزینه خود صرفه‌جویی کنید. بهینه‌سازی فضا تضمین می‌کند که کالا‌های شما به طور ایمن و صحیح با حداقل اشغال فضا در داخل کانتینر قرار می‌گیرند.

شرکت irdelivery با استفاده از یک شبیه‌سازی سه‌بعدی بررسی خواهد کرد که چگونه کالا‌ها را می‌توان به طور مؤثر در کانتینر پر کرد تا بیشترین استفاده را بشود از فضای آن کرد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که جزئیات محموله خود را برای ما ارسال کنید و ما در چین تمام فرایند را برای شما انجام خواهیم داد.

اگر محموله شما به اندازه کافی بزرگ باشد، برای حمل و نقل از روش FCL استفاده می‌شود و همه بار در یک کانتینر قرار می‌گیرد. حمل و نقل LCL برای مقادیر کمتر در نظر گرفته شده است، به این معنی که کالا‌های شما با محموله فرستنده‌های دیگر ارسال می‌شود و همگی در کنار هم در یک کانتینر قرار می‌گیرند.

در حالی که ارسال محموله‌های LCL ممکن است بیشتر طول بکشد، اما زمانی که بار شما کم باشد، حمل بار مقرون به صرفه‌تر می‌شود.

مدت زمان حمل و نقل کالا از چین به امارات چقدر است؟

یکی از مراحل ضروری در فرآیند حمل و نقل، برنامه‌ریزی مسیر حمل و نقل شما است. این نه تنها به شما کمک می‌کند تا برای رخدادهای غیرمنتظره یا برنامه‌ریزی نشده آماده شوید، بلکه اطمینان حاصل کنید که محموله شما طبق برنامه به مقصد نهایی خود می‌رسد.

با توجه به اینکه چین کشور وسیعی است، زمان لازم برای حمل و نقل به امارات بستگی زیادی به بنادر مبدا و مقصد دارد.

زمان حمل و نقل کالا از چین به امارات با روش دریایی

حمل دریایی از چین به دبی مرسوم‌ترین روش حمل بار است. این روش هزینه کمتری دارد و اگر زمان رسیدن بار برای شما اهمیت زیادی ندارد، استفاده از این روش می‌تواند به شدت در کاهش هزینه حمل و نقل بار از چین به امارات موثر باشد.

حمل بار با روش FCL

بندر مبدابندر مقصدFCL
نینگبوشارجه36 روز
چیوانجبل علی18 روز
ووهانجبل علی29 روز
شانگهایجبل علی30 روز
گوانگژوشارجه25 روز

 

حمل بار با روش LCL

بندر مبدابندر مقصدLCL
شکوجبل علی27 روز
ژونگشانجبل علی23 روز
گوانگژوشارجه38 روز
شانگهایابوظبی30 روز
Xiamenجبل علی30 روز

 

زمان حمل و نقل کالا از چین به امارات با روش هوایی

حمل و نقل هوایی طبیعتا سریع‌تر از روش دریای اس و فقط چند روز طول می‌کشد تا بار شما به مقصد برسد.

فرودگاه مبدافرودگاه مقصدمدت زمان
شانگهایابوظبی6 روز
شانگهای-پودونگبین المللی دبی5 روز
چنگدوبین المللی دبی10 روز
گوانگژوشارجه8 روز

 

توجه داشته باشید که پروازها ممکن است با تاخیر روبرو شوند لذا قبل از آن می‌توانید شرایط آب و هوایی را چک کنید تا بار شما با تاخیر مواجه نشود.

هزینه حمل کالا از چین

بنادر اصلی حمل و نقل در چین

  • بندر شانگ‌های: یکی از شلوغ‌ترین بنادر جهان. در شهر شانگ‌های واقع شده است و حجم بالایی از ترافیک کانتینری را در خود جای داده است.
  • بندر شنژن: ۳۹ شرکت کشتیرانی خارج از بندر شنژن فعالیت می‌کنند که به ۱۳۱ مسیر حمل و نقل بین‌المللی متصل می‌شود.
  • بندر گوانگژو: با دسترسی مستقیم به نزدیک به ۳۰۰ بندر در بیش از ۸۰ کشور، به عنوان یکی از بزرگترین بندر‌های دریایی جهان شناخته می‌شود.

بنادر اصلی حمل و نقل در امارات متحده عربی

  • بندر جبل علی: بزرگترین بندر دریایی خاورمیانه محسوب می‌شود. این بندر دسترسی به بیش از ۱۵۰ مسیر در سراسر جهان را ممکن می‌کند.
  • بندر زاید: بندر اصلی ابوظبی و یکی از بزرگترین بنادر تجاری در امارت است. این بندر برای جابجایی همزمان ده کشتی اقیانوس پیما به همراه محموله‌های عمومی و فله مجهز شده است.
  • مینا رشید: این بندر عمدتا با محموله‌های غیر کانتینری از جمله کشتی‌های بریک فله و رورو (RoRo) سروکار دارد.

ترخیص گمرک در امارات

مانند هر کشور دیگری، امارات متحده عربی نیز مجموعه قوانین و مقررات خاص خود را دارد که باید از آن‌ها پیروی کرد. روند ترخیص گمرک می‌تواند دلهره‌آور باشد، به خصوص اگر اولین بار است که با اسناد گمرکی سروکار دارید. برخی از اسناد مورد نیاز برای ترخیص گمرک عبارتند از:

  • بارنامه اصلی
  • گواهی مبدا
  • لیست بسته‌بندی
  • فاکتور تجاری
  • سفارش تحویل

بسته به اقلامی که ارسال می‌کنید ممکن است مدارک اضافی دیگری هم مورد نیاز باشد. برای واردات محصولات کشاورزی، دارو‌ها، وسایل نقلیه و سایر محموله‌ها به مجوز‌های خاصی نیاز دارید.

اگر برای حمل و نقل از چین به امارات به کمک گمرکی نیاز دارید، ما می‌توانیم به شما در این زمینه کمک کنیم، فقط کافی است با تیم ما در تماس باشید.

همچنین بخوانید : خرید از دبی

آیا باید کانتینر خود را بیمه کنیم؟

اگر طبق شرایط حمل و نقل توافق شده، طرف مسئول هستید، پس ارزش آن را دارد که بیمه باربری را در نظر بگیرید. هزینه بیمه به ارزش و پوشش آن بستگی دارد. شما این امکان را دارید که پوشش تکی (بر اساس حمل و نقل) یا پوشش باز (بیمه برای یک دوره زمانی خاص) را انتخاب کنید.

شرکت irdelivery توصیه می‌کند همیشه محموله خود را بیمه کنید. توجه داشته باشید که اینکار هزینه‌های حمل و نقل شما را افزایش می‌دهد.

چرا حمل و نقل کالا از چین به امارات محبوب است؟

ابتکار کمربند و جاده، برداشتی مدرن از جاده ابریشم باستانی، تنها به اهمیت خاورمیانه و به ویژه امارات متحده عربی به عنوان کریدور تجارت جهانی برای کالا‌های چینی می‌افزاید. اگرچه سال ۲۰۲۰ به طور موقت تجارت بین دو کشور مختل شد، اما بعد از آن مجددا افزایش قابل توجهی در فعالیت‌ها مشاهده شد.

امارات متحده عربی دروازه ورود کالا به ایران محسوب می‌شود. بازرگانان کالاهای خود را به امارات می‌برند و از انجا از طریق حمل با ته لنجی از دبی به ایران وارد می‌کنند تا از پرداخت برخی هزینه‌های گمرکی معاف شوند.

اگر قصد دریافت خدمات حمل و نقل کالا از چین به ایران یا امارات را دارید، می‌توانید از خدمات شرکت irdelivery بهره‌مند شوید:

  • بهترین نرخ حمل و نقل را به شما ارائه می‌دهیم
  • دسترسی آسان به تمام اسناد لازم را ارائه می‌دهد
  • ارائه خدمات شفاف و بدون هزینه‌های پنهان

آیا شما تجربه حمل بار از چین به امارات را دارید؟ تجربه خودتان را در پایین همین مقاله با دیگران به اشتراک بگذارید.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند