روش های حمل بار از چین

معرفی انواع روش های حمل بار از چین

روش های حمل بار از چین به سراسر جهان به طور کلی به 4 دسته زمینی، دریایی، هوایی و ریلی تقسیم می‌شود. با این حال برای بازرگانان ایرانی روش های حمل و نقل دریایی و هوایی بیشترین کاربرد را دارد.

در ادامه این مقاله انواع روش های حمل بار از چین را بررسی می‌کنیم و مزایا و معایب هر کدام را شرح خواهیم داد.

انواع روش های حمل بار از چین به سراسر جهان

همانطور که اشاره کردیم، روش های حمل بار از چین به 4 دسته اصلی تقسیم می‌شوند که در زیر آنها را شرح داده‌ایم:

  • حمل زمینی بار از چین

این روش شامل استفاده از کامیون‌ها و وانت‌ها برای حمل بار از چین به مقصد می‌شود. این روش به‌طور معمول برای مسافت‌های نسبتا کوتاه و بارهای با حجم کمتر استفاده می‌شود. از آنجا که کشور چین از یکطرف به دریا و از طرفی به کوهستان‌های صعب العبور می‌رسد، استفاده از کامیون فقط برای ارسال بارهای محدود به کشورهای همسایه استفاده می‌شود.

حمل زمینی بار از چین

حجم صادرات بار از چین به قدری بالاست که عملا ارسال آنها با کامیون صرفه اقتصادی هم ندارد!

  • حمل دریایی بار از چین

از جمله مرسوم‌ترین روش های حمل بار از چین، روش دریایی است! در این روش محموله‌ها در کانتینر بارگیری شده و با استفاده از کشتی‌های اقیانوس‌پیما انها را به مقصد حمل می‌کنند! در واقع بیشترین حجم صادرات چین با کشتی و از طریق خطوط دریایی انجام می‌شود.

این روش شامل بسته‌بندی بار در کانتینرها و حمل آنها از طریق کشتی‌ها به مقصد می‌شود. این روش برای حمل بار به مقاصد دوردست و با حجم بار زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حمل دریایی بار از چین

بازرگانان ایرانی معمولا از این روش برای انتقال کالا از چین به دبی و ایران استفاده می‌کنند. از مزایای جمل بار با کشتی از چین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. حمل بار حجیم و سنگین: در روش حمل دریایی قادر به حمل بارهای بزرگ و سنگین هستید که در سایر وسایل حمل و نقل نمی‌توان این حجم را به راحتی جابجا کرد. کشتی‌ها و کانتینرها این امکان را فراهم می‌کنند که مقدار زیادی بار در یک سفر حمل شود.
  2. کاهش هزینه‌ها: به دلیل اینکه در هر نوبت از حمل بار با کشتی از چین می‌توان حجم زیادی کالا را حمل کرد، هزینه‌های حمل و نقل کمتر می‌شود. نسبت به حمل هوایی دارد.
  3. حمل بار به مسیرهای جداگانه: در حمل و نقل دریایی می‌توانید چندین بار را به مقاصد مختلف ارسال کنید. ممکن است مقصد بار شما بیشتر از یک کشور باشد که در این صورت استفاده از کشتی گزینه مناسبی است. برخی کشتی‌ها در مسیر خود در چندین بندر مختلف بار خود را تخلیه می‌کنند.
  4. ارتباطات جهانی و تجارت بین‌المللی: روش حمل و نقل دریایی مرسوم‌ترین روش تجارت جهانی است که امکان حمل بار شما به همه کشورهای جهان را میسر می‌کند.
  5. دسترسی به نقاط دوردست: حمل و نقل دریایی به دسترسی به نقاط دوردست کمک می‌کند. این ویژگی بسیار مهم است، زیرا کمک می‌کند تا محصولات به بازارها و مقاصد مختلف دنیا و در زمان مناسبی برسند.

از معایب این روش می‌توان به سرعت حمل و نقل پایین آن اشاره کرد!

حمل هوایی بار از چین

از دیگر روش های حمل بار از چین که بسیار محبوب می‌باشد، روش هوایی است! این روش شامل حمل بار با استفاده از هواپیماها است. این روش برای ارسال بارهای فوری و بارهایی که نیاز به انتقال سریع دارند مناسب است. در این روش حجم بار شما نباید بیشتر از 600 کیلوگرم باشد. همچنین اگر بار باارزشی دارید می‌توانید از این روش استفاده کنید.

بازرگانان ایرانی از این روش نیز برای انتقال کالا از چین به ایران و دبی استفاده می‌کنند، اما کمتر از روش حمل بار با کشتی!

حمل هوایی بار از چین

برخی از مزایای حمل بار با هواپیما از چین عبارتند از:

  1. سرعت حمل و نقل محصولات: حمل بار با هواپیما یکی از سریع‌ترین روش‌های حمل و نقل است و به سرعت بار شما را از یک مکان به مکان دیگر حمل می‌کند.
  2. زمان تحویل کوتاه: از آنجایی که این روش به سرعت زیاد محصولات را به مقصد نهایی ارسال می‌کند، زمان تحویل کوتاه‌تری نسبت به سایر روش‌های حمل و نقل دارد.
  3. فرصت‌های بازاریابی سریع: حمل بار هوایی برای کسب‌وکارهایی که نیاز دارند جدیدترین محصولات را در سریعترین زمان در دست داشته باشند مفید است. این امر باعث می‌شود در رقابت با رقبا موفقتر باشند و سریع به تقاضای بازار پاسخ دهند که در نتیجه باعث افزایش سود هم می‌شود.
  4. دسترسی به نقاط دوردست: از انجا که برخی مقاصد ترانزیت ممکن است در نقاط دوردست و صعب العبور باشند، حمل بار با هواپیما از چین گزینه مناسبی است. علاوه بر این همه کشورها بندر ندارند تا بتوان از روش دریایی برای حمل و نقل استفاده کرد. حمل بار هوایی امکان دسترسی سریع و مستقیم به نقاط دوردست و دشوارتر را فراهم می‌سازد.

برخی از معایب حمل بار با هواپیما از چین عبارتند از:

  1. هزینه‌های بالا: حمل بار هوایی معمولا هزینه‌های بالاتری نسبت به سایر روش‌های حمل و نقل دارد، به ویژه برای بارهای حجیم و سنگین.
  2. محدودیت‌های حجم و وزن: برخی از شرکت‌های هوایی محدودیت‌هایی برای حجم و وزن بار اعمال می‌کنند که می‌تواند باعث بروز مشکلات و محدودیت‌ها برای بارهای بزرگ و حجیم شود.
  3. شرایط آب ‌و هوایی:از آنجایی که حمل بار هوایی بر اساس شرایط آب ‌و هوایی انجام می‌شود، تأخیرات ناشی از آب ‌و هوای بد می‌تواند بر زمان تحویل بار تاثیر داشته باشد.
  4. محدودیت در نوع بار: برخی از بارها به دلیل ویژگی‌های خاص نمی‌توانند به راحتی با هواپیما منتقل شوند. به عنوان مثال، برخی مواد شیمیایی یا محصولات فرآوری‌شده ممکن است با محدودیت‌های قانونی مواجه شوند.

حمل ریلی از چین

از جمله روش های حمل بار از چین می‌توان به حمل و نقل ریلی اشاره کرد. این روش شامل حمل بار با استفاده از قطارهای بین‌المللی است. این روش معمولا برای حمل بارهای سنگین، حجیم یا فله‌ای به کشورهای همسایه چین انتخاب می‌شود.

این روش برای حمل بار به ایران کارایی ندارد و مورد استفاده بازرگانان ایرانی نیست.

حمل بار از چین با روش ترکیبی (چند روشه)

همانطور که از نام این روش حمل کالا از چین مشخص است، دو یا چند روش با هم ترکیب می‌شوند تا در نهایت بار به مقصد برسد.

حمل دریایی بعلاوه حمل زمینی مرسوم‌ترین گزینه در این روش است. در این روش، بار ابتدا با کانتینرها به وسیله کشتی به مقصد حمل می‌شود، سپس از طریق حمل زمینی به مقصد نهایی ارسال می‌گردد. این روش برای حمل بار از چین به مناطق دوردست با استفاده از ترکیب دریا و زمین استفاده می‌شود.

یکی دیگر از روش‌های ترکیبی که ایرانیان زیاد از آن استفاده می‌کنند، شامل حمل بار با کشتی از چین به دبی و سپس حمل بار از دبی به ایران با ته لنجی است! در نهایت هم بار با کامیون به مقصد نهایی حمل می‌شود.

هر کدام از این روش‌ها دارای ویژگی‌ها و مزایا و معایب خاصی هستند و انتخاب روش مناسب بستگی به نوع بار، زمان، هزینه و فاصله تا مقصد دارد.

بهترین گزینه برای حمل بار از چین به ایران

حالا که با انواع روش های حمل بار از چین آشنا شدید، شاید از خود بپرسید که بهترین روش برای انتقال کالا از چین به ایران چیست؟!

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این موضوع به شدت به نوع و حجم بار شما بستگی دارد! با اینکه ما همیشه روش حمل دریایی را پیشنهاد می‌کنیم، اما گاهی به دلیل نوع و حجم بار ممکن است حمل بار با هواپیما برای شما ارزانتر تمام شود!

کارشناسان شرکت بازرگانی Irdelivery آماده هستند تا به شما در این زمینه مشاوره دهند. تنها کافی است با ما تماس بگیرید تا پس از دریافت اطلاعات محموله شما، بهترین روش های حمل بار از چین را به همراه قیمت آن به شما ارائه دهیم.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند