بهترین روش های پرداخت برای خرید از چین

بهترین روش های پرداخت برای خرید از چین

بهترین روش های پرداخت برای خرید از چین

طی سال‌های اخیر به دلیل محدودیت‌های به وجود آمده برای انتقال پول در سطح بین المللی برای ایرانیان، بازرگانان ایرانی همیشه با مشکلاتی مواجه هستند. ما بهترین روش های پرداخت برای خرید از چین را به شما معرفی می‌کنیم تا بدون دردستر بتوانید پول خود را به فروشنده چینی پرداخت کنید.

برای خرید کالا از چین، یکی از چالش‌های اساسی نحوه‌ پرداخت هزینه‌ کالاها و خدمات است. با ما همراه باشید تا درباره این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید.

روش های پرداخت برای خرید از چین

روش‌های پرداخت به حساب فروشندگان چینی را می‌توان به دو دسته‌ اصلی تقسیم کرد.

  • پرداخت از طریق سیستم بانکی
  • پرداخت غیر بانکی

پرداخت از طریق سیستم بانکی، با استفاده از صرافی‌های منتخب بانک مرکزی انجام می‌شود. این صرافی‌ها، پرداخت وجه به حساب فروشندگان چینی را با استفاده از سامانه‌ی جامع امور گمرکی انجام می‌دهند. اما این روش، به دلیل مشکلات و زمان‌بر بودن آن، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنابراین، بسیاری از متقاضیان، به دلیل اتلاف زمان و انرژی جهت پرداخت هزینه‌ی کالا، از روش پرداخت غیربانکی استفاده می‌کنند.

در این روش، امکان پرداخت به حساب فروشندگان چینی به شیوه‌های متفاوتی وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توان از روش‌هایی مانند پرداخت با استفاده از ارز دیجیتال، واسط‌های پرداخت آنلاین و یا پرداخت با استفاده از شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد.

در ادامه به روش های پرداخت برای خرید از چین اشاره می‌کنیم.

پرداخت یوان از داخل چین

 

پرداخت یوان از داخل چین

یکی از بهترین روش های پرداخت برای خرید از چین که مرسوم است، پرداخت یوان از داخل چین است. پرداخت یوان از داخل چین، یکی از روش‌های پرکاربرد در تجارت با چین است که مخصوصاً در مورد خرید کالاهایی با ارزش کمتر از ۵۰۰ هزار یوان بسیار مفید است.

با استفاده از این روش، پرداخت به حساب فروشنده از طریق صرافی‌های مختلف چین صورت می‌گیرد و به دلیل عدم نیاز به انتقال ارز به بیرون از چین، سرعت پرداخت بسیار بیشتر می‌شود.

علاوه بر این، برخی از فروشندگان چینی این روش را به دلیل کاهش هزینه‌های پرداخت نسبت به روش‌های دیگر ترجیح می‌دهند.

به طور کلی، پرداخت یوان از داخل چین، روشی ساده و موثر برای انجام تراکنش‌های تجاری با چین می‌باشد که معمولا به دلیل سرعت بیشتر پرداخت و همچنین کاهش هزینه‌ها نسبت به روش‌های دیگر ترجیح داده می‌شود.

پرداخت از طریق بانک کشاورزی چین – Agricultural Bank Of China

اگر به دنبال روشی برای پرداخت به حساب شخصی در چین هستید، بانک کشاورزی چین بهترین گزینه برای شما است. این یکی از بهترین روش های پرداخت برای خرید از چین است که ایرانیان بسیار از آن استفاده می‌کنند.

پرداخت از طریق بانک کشاورزی چین - Agricultural Bank Of China

 

مزایای بانک کشاورزی چین

بانک کشاورزی چین یکی از چهار بانک بزرگ چین می‌باشد که بیش از 70 سال قدمت دارد. این بانک دارای نزدیک به ۲۴۰۰۰ شعبه در سراسر چین و شهرهای خارج از چین نظیر لندن، توکیو، فرانکفورت، سیدنی، نیویورک و سئول می‌باشد.

بانک کشاورزی چین در سال ۲۰۱۱ توسط شرکت معروف دیگر چین یعنی علی‌بابا خریداری شد و در رتبه بندی ۱۰۰۰ بانک برتر جهان در جایگاه هشتم قرار گرفت.

استفاده از بانک کشاورزی چین برای پرداخت به حساب شخصی در چین به دلایل زیر پیشنهاد می‌شود:

  • کارمزد کمتر: بانک کشاورزی چین عموما کارمزد کمتری در مقایسه با بانک‌های دیگر برای پرداخت به حساب شخصی ارائه می‌دهد.
  • امنیت بالا: بانک کشاورزی چین یکی از بانک‌های بزرگ و معتبر چین می‌باشد و از امنیت بالایی برخوردار است.
  • سادگی و راحتی در استفاده: بانک کشاورزی چین به دلیل داشتن شعب بسیار زیاد به راحتی در دسترس است.

پرداخت به حساب‌های شخصی در چین حداکثر تا ارقام ۵۰۰ هزار یوان امکان پذیر است و برای پرداخت ارقام بالاتر معمولا تعداد حساب‌های مقصد را افزایش می‌دهند. همچنین در صورتی که فروشنده اصرار به دریافت مبلغ به حساب شرکتی خود را دارد، باید از حساب شرکت دیگری پرداخت انجام شود.

برای پرداخت به حساب بانک کشاورزی در چین، بهتر است از فروشنده اطلاعات حساب مقصد را دریافت کنید.

اطلاعات مورد نیاز شامل نام فرد، شماره حساب و نام بانک مقصد است. بهتر است این اطلاعات به هر دو زبان انگلیسی و چینی در دسترس باشد و به صورت تایپ شده ارسال گردد.

در صورت ارسال اطلاعات به صورت عکس، به دلیل استفاده از اسامی چینی، ممکن است برای شما مشکل ساز شود!

پرداخت یوان از طریق علی پی – Ali Pay

علی پی یکی از بهترین روش های پرداخت برای خرید از چین است که بر بستر موبایل کار می‌کند. این پلتفرم پرداخت آنلاین در سال ۲۰۰۴ توسط گروه علی بابا و جک ما در شهر هنگ ژو راه‌اندازی شد و در سال ۲۰۱۵ دفتر مرکزی آن به شهر شانگهای منتقل گردید.

با در اختیار گرفتن پی پال در سال ۲۰۱۳، علی پی بزرگترین بستر پرداخت موبایلی در چین شد. تعداد کاربران آن در سال ۲۰۱۸ به ۸۷۰ میلیون نفر رسید.

به دلیل فراگیری استفاده از این پلتفرم در چین، معمولا در تبادل‌های با ارقام پایین از علی پی برای انتقال یوان استفاده می‌شود.

این اپلیکیشن قابلیت اتصال به حساب‌های بانکی افراد و شارژ توسط این حساب‌ها را دارد و به دلیل سرعت و امنیت در پرداخت‌های موبایلی، محبوبیت زیادی در بین چینی‌ها دارد.

از آنجا که اکثر چینی‌ها از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند، به راحتیمی‌توانید از آن برای پرداخت‌های خود استفاده کنید. تمام فروشنده‌های چینی معمولا امکان ارائه کد حساب علی پی خود را برای پرداخت به صورت سریع و آسان فراهم می‌کنند.

با توجه به اینکه برای پرداخت‌های بین ۱۰۰ تا ۵۰ هزار یوان، پرداخت از طریق علی پی روش مناسبی است، معرفی حساب علی پی برای افرادی که نیاز به دریافت ریال در ایران در ازای پرداخت یوان در چین دارند هم گزینه‌ی مناسبی است. همچنین، برای نقد کردن درآمدهای ارزی در چین نیز می‌توان از علی پی استفاده کرد.

در هر دو صورت، برای پرداخت به فروشندگان چینی و یا نقد کردن درآمدهای ارزی در چین، لازم است که مبلغ مورد نظر به صورت یوان مورد توافق طرفین قرار گیرد.

بسیاری از فروشندگان چینی مبالغ فروش کالا یا نمونه را به صورت دلاری و یا یورویی به مشتریان خود اعلام می‌کنند. در این صورت، برای پرداخت از طریق علی پی یا حساب شخصی بانک کشاورزی، لازم است که طرفین در خصوص مبلغ یوانی که به صورت RMB (Renminbi) و یا (Chinese Yuan) CNY مشخص می‌شود، توافق داشته باشند.

پرداخت در چین از طریق ویچت WeChat Payment

ویچت یکی از پیامرسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی محبوب چینی‌هاست که با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، بزرگترین شبکه‌ی اجتماعی در چین است. با وجود مسدود شدن سایر شبکه‌های اجتماعی محبوب، استفاده از ویچت برای ارتباط با طرف‌های چینی برای بسیاری از چینی‌ها جذاب است.

اما امکان پرداخت برای ایرانیان در ویچت امکان‌پذیر نیست و حتی در بعضی موارد با ورود افراد چینی به ایران و تغییر موقعیت گوشی، امکان بلوکه شدن مبالغ مانده حساب ویچت وجود دارد.

پرداخت در چین از طریق ویچت WeChat Payment

در هر حال، پرداخت درون برنامه‌ای این اپلیکیشن، یکی از روش‌های پرداخت امن، سریع و در دسترس برای خرید‌های آنلاین فروشگاهی، بلیط قطار و هواپیما و سایر خدمات می‌باشد.

با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی و راحتی و امنیت استفاده از آن‌ها، بسیاری از افراد از روش‌های پرداخت آنلاین برای خرید استفاده می‌کنند و حتی برخی از مردم چین از کارت‌های اعتباری فیزیکی استفاده نمی‌کنند و به جای آن از گوشی تلفن همراه با اسکن بارکد کالاها و فاکتورها و یا آیکون پرداخت ویچت یا علی پی در وبسایت‌های فروش آنلاین استفاده می‌کنند.

اگر در خارج از ایران هستید، ویچت یکی از روش های پرداخت برای خرید از چین می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

پرداخت با پی پال برای خرید از چین

پی پال یکی از سرویس‌های پرداخت آنلاین بین المللی است که جز روش های پرداخت برای خرید از چین و سایت‌های خارجی، به خصوص سایت‌های چینی، بسیار مفید است. برای استفاده از این سرویس، ابتدا باید در وبسایت پی پال ثبت نام کنید.

برای پرداخت به فروشنده در سایت خارجی، باید شماره کارت بانکی خود را به حساب پی پال خود اضافه کنید. پس از اضافه کردن کارت، می توانید با وارد کردن اطلاعات کارت، پرداخت خود را انجام دهید. در نهایت، پی پال هزینه خرید را به فروشنده در سایت خارجی پرداخت می‌کند و سپس هزینه را از حساب شما کسر می‌کند.

متاسفانه پی پال ایرانیان را تحریم کرده و نمی‌توانید به صورت مستقیم از خدمات آن استفاده کنید، با این حال شرکت‌هایی مانند سایت ایرانیکارت وجود دارند که خدمات پرداخت پی پال را برای شما انجام می‌دهند.

استفاده از پی پال برای خرید از سایت های چینی در ایران رایج است و بسیاری از خریداران اینترنتی در ایران هم از این سرویس استفاده می‌کنند.

خرید از چین با ارز دیجیتال

پرداخت با ارز دیجیتال یکی از روش های پرداخت برای خرید از چین است که به صورت گسترده در خرید از سایت‌های خارجی، به خصوص سایت‌های چینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای استفاده از این روش، ابتدا باید یک کیف پول دیجیتال ایجاد کنید. در این کیف پول، می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را نگهداری کنید. برای خرید از سایت‌های خارجی، باید مبلغ خرید را به معادل ارز دیجیتال مورد نظر تبدیل کنید. این کار را می‌توانید در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی انجام دهید.

با این حال این روش برای معاملات با مبالغ بالا پیشنهاد نمی‌شود. پرداخت با ارز دیجیتال خطرات خود را دارد و از آنجا که امکان رهگیری آن وجود ندارد، ممکن است مورد سواستفاده قرار بگیرید.

استفاده از شرکت‌های بازرگانی برای پرداخت در چین

یکی از امن‌ترین و راحتترین روش های پرداخت برای خرید از چین ، استفاده از شرکت‌های بازرگانی معتبر مانند شرکت بازرگانی Irdelivery است. این شرکت‌ها به دلیل داشتن منابع مالی کافی در چین، می‌توانند مبالغ خرید شما را پرداخت کنند.

در واقع شما مبلغ مورد نظر خود را به ریال در ایران پرداخت می‌کنید، و شرکت بازرگانی طرف قرارداد شما معادل یوان آن را در چین به فروشنده پرداخت خواهد کرد.

این روش در حال حاضر بسیار محبوب و مرسوم است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با پشتیبانی شرکت Irdelivery تماس بگیرید.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند