راهنمایی برای شروع کسب و کار خرید از چین

راهنمایی برای شروع کسب و کار خرید از چین

صدها ‌ایده برای شروع یک کسب و کار و تجارت وجود دارد. می‌توانیم تصمیم بگیریم یک رستوران افتتاح کنیم، یک شرکت راه‌اندازی کنیم یا در خرید و فروش ملک سرمایه‌گذاری کنیم.

اما یک تجارت سودده هم وجود دارد که کمتر کسی جرات قدم گذاشتن در آن را دارد! کسب و کار خرید از چین و فروش در ایران! آیا می‌خواهید با آن آشنا شوید؟ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چگونه واردات از چین را شروع کنیم؟

کشور چین با 217.43 میلیارد دلار حجم صادرات، بزرگترین صادرکننده کالا در جهان است. اما چرا خرید از چین و فروش در ایران امروزه اینقدر محبوب شده است؟ پاسخ آسان است: این یک راه خوب برای کسب درآمد زیاد است! بیایید با یک مثال شروع کنیم. آیا نام Walmart را شندیده‌این؟

والمارت یکی از معروف‌ترین هایپرمارکت‌های آمریکایی است که محصولات آن عمدتا از چین وارد می‌شود که باعث شده به بزرگترین شرکت هایپر مارکت جهان تبدیل شود. جای تعجب نیست که امروزه بسیاری از کسب و کارها به این روش تجارت روی آورده‌اند.

اگر شما هم نمی‌دانید که چگونه کسب و کار خرید از چین را آغاز کنید و محصولاتی را از چین بخرید و آنها را بفروشید تا سود کسب کنید، ادامه مقاله را مطالعه کنید تا به همه نکات آن  آگاه شوید.

چگونه واردات از چین را شروع کنیم؟

محصولاتی را برای خرید از چین انتخاب کنید

اگر کسب و کار خرید از چین خود را از صفر شروع می‌کنید، ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه نوع محصولاتی را می‌خواهید معامله کنید. این موضوع فقط این نیست که یک کالا را به صورت ذهنی انتخاب کنید چون فکر می‌کنید که سود خوبی دارد، بلکه باید با توجه به بودجه خود درباره آن تحقیقات کامل انجام شود.

  • فقط قیمت پایین را مد نظر قرار ندهید!

اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد، احتمالا خرید ارزان کالا از چین و فروش مجدد آن در ایران است! اما فقط قیمت پایین کافی نیست. باید به این فکر کنید که مردم واقعا چه چیزی را می‌خرند و درباره آن تحقیق کنید.

ابتدا یک بررسی جامع انجام دهید و ببینید که چه کالایی در بازار مورد نیاز مردم است. سپس قیمت محصولات انتخابی را در چین و ایران مقایسه کنید. در نهایت بررسی کنید که آیا واردات آن برای شما سودآور است یا خیر.

فراموش نکنید که یک کالا فقط به دلیل داشتن قیمت پایین نمی‌تواند در بازار فروش خوبی داشته باشد. درست است که مردم به دنبال خرید کالای ارزانتر هستند، اما همیشه کیفیت را هم بررسی می‌کنند.

  • خرید کالاهای فصلی ریسک بیشتری دارند

محصولات فصلی یکی از سودده‌ترین کالاها برای کسب و کار خرید از چین هستند. این نوع کالاها ممکن است برای فروش بسیار مناسب باشند، اما فقط در چند ماه از سال! وقتی فصل فروش این نوع کالاها به پایان برسد، شما می‌مانید و هزینه نگهداری آنها تا سال بعد!

یکی از مهمترین موارد در یک تجارت موفق،جریان نقدینگی است. وقتی شما کالایی را می‌خرید که امکان فروش آن را ندارید و باید آن را در انبارهای خود نگهداری کنید، جریان نقدی کاهش پیدا کرده و ممکن است به کسب و کار شما ضررهای هنگفتی وارد شود.

یک فروشنده چینی خوب پیدا کنید!

خب، شما محصولات عمده‌ای برای کسب و کار خرید از چین پیدا کرده‌اید که به نظر می‌رسد شانس فروش خوبی دارند! قدم بعدی چیست؟ قدم بعدی پیدا کردن یک تأمین‌کننده‌ای معتبر چینی یا همان عمده فروش در چین است که محصولات خود را از آن بخرید.

بیایید ببینیم که از کجا می‌توانیم این فروشندگان را پیدا کنیم.

  • نحوه پیدا کردن فروشنده چینی

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای پیدا کردن شریک تجاری، ملاقات رو در رو با او است. نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های بین المللی مکان مناسبی برای این کار هستند. در این مکان‌ها علاوه بر ملاقات حضوری، فروشندگان محصولات و خدمات خود را ارائه می‌دهند و می‌توانید آنها را از نزدیک ببینید.

اما در بسیاری از موارد، امکان رفتن به این مکان‌ها را نداریم یا نمی‌توانیم تولیدکنندگان مورد نظر خودمان را پیدا کنیم!

امروزه با گسترش تکنولوژی، به راحتی می‌توان از طریق اینترنت با تامین‌کنندگان کالا ارتباط مستقیم برقرار کرد.

می‌توانید از سایت‌های مختلف که در دسترس هستند، شرکت‌هایی که در زمینه تولید یا فروش محصولات مورد نظرتان فعال هستند را پیدا کنید.

به راحتی می‌توانید آدرس ‌ایمیل آن‌ها را پیدا کرده و مستقیما با آنها تماس بگیرید تا درباره کسب و کار خرید از چین خود با آنها مذاکره کنید.

سعی کنید حرفه‌ای به نظر برسید و تا جای ممکن ‌ایمیل را به زبان چینی بنویسید. می‌توانید از مترجم یا شخصی که به زبان چینی مسلط است کمک بخواهید.

با علی بابا کسب و کار خرید از چین خود را رونق دهید!

  • با علی بابا کسب و کار خرید از چین خود را رونق دهید!

گاهی اوقات جستجو در اینترنت برای پیدا کردن تولید کننده چینی ممکن است بسیار زمانبر و خسته کننده باشد. علاوه بر این، ممکن است کسانی را پیدا کنید که کلاهبردار و نامعتبر باشند. در برخی از موارد هم ممکن است بعد از صرف وقت زیاد متوجه شوید که اصلا چنین فروشنده‌ای وجود خارجی نداشته!

اما نگران نباشید، یک پلتفرم اختصاصی بزرگ وجود دارد که منبع اصلی بسیاری از تولیدکنندگان چینی است و می‌توانید از طریق آن به هزاران فروشنده دسترسی داشته باشید، سایت علی بابا!

خیلی از صاحبان مشاغل مدعی هستند که از طریق این سایت و پیدا کردن فروشندگان چینی توانسته‌اند کسب و کار خرید از چین خود را استارت بزنند و به سود برسند.

دو نوع فروشنده در سایت علی بابا وجود دارد: تامین‌کننده با عضویت طلایی و عضویت رایگان. فروشندگانی که عضویت طلایی دارند توسط علی بابا تایید شده‌اند (البته فقط مجوزهای تجاری و اطلاعات تماس آنها).

بیش از ۸۵٪ از خریداران فقط با تأمین‌کنندگان طلایی کار می‌کنند، بنابراین توصیه ما این است که شما هم فروشنده‌هایی را انتخاب کنید که عضویت طلایی دارند.

اگر می‌خواهید در کسب و کار مربوط به خرید از چین موفق باشید، باید مدام با تولید کننده در تماس باشید. اگر دیدید که تولیدکننده پاسخ شما را خیلی دیر می‌دهد، این یعنی که با یک فروشنده حرفه‌ای و مناسب سر و کار ندارید پس به سراغ شخص دیگری بروید.

بعد از پیدا کردن تامین‌کننده مناسب، می‌توانید درباره مقدار سفارش، مسائل مالی و فرآیند حمل و نقل با او صحبت کنید.

  • برای پیدا کردن تولید کننده از دیگران کمک بگیرید

پیشنهاد ما این است که با یک شرکت بازرگانی معتبر همکاری داشته باشید تا بتوانند از طرف شما کار کنند و در تمام مراحل مرتبط با واردات ( از یافتن تولیدکننده گرفته تا ارسال کالا) در کنار شما باشند.

شرکت‌های بازرگانی به واسطه تجربه و کانال‌های ارتباطی قوی که دارند، به راحتی می‌توانند تولید کننده مناسب را برایتان پیدا کنند. همچنین زمانی که شما راحت در حال استراحت هستید، انها تمام چالش‌های تجاری را برای شما انجام می‌دهند!

هنگامی که تصمیم به واردات کالای عمده توسط این نوع خدمات شرکت‌های بزرگانی دارید، از اعتبار آن مطمئن شوید و نظرات بقیه را درباره آن بخوانید یا از سایر واردکنندگان مشاوره بخواهید.

شرکت Irdelivery در تمام مراحل مربوط به کسب و کار خرید از چین در کنار شما خواهد بود.

شروع به فروش مجدد محصولات از چین

 

شروع به فروش مجدد محصولات از چین

خب تا اینجا ما توانستیم یک فروشنده خوب در چین پیدا کنیم و کالای خود را به سلامت وارد کشور کردیم. اکنون زمان فروش محصولات چینی است!

اگر قصد فروش آنلاین محصولات وارد شده را دارید، باید چند نکته را رعایت کنید تا نتیجه بهتری را بگیرید:

  • قیمت مناسب به مشتری بدهید!

قبل از شروع به فروش از چین، باید تحقیق و بررسی کنید که آیا کسی محصولاتی مشابه شما ارائه می‌دهد یا خیر. اگر کسی کالایی مشابه کالا شما می‌فروشد، به قیمت آن توجه کنید و سعی کنید قیمت مناسبی را برای فروش انتخاب کنید.

سعی کنید نه قیمت خیلی بالا بدهید که مشتری را از خرید منصرف کنید و نه قیمت خیلی پایین بدهید که مشتری فکر کند کیفیت کالا شما پایین، یا جنس شما تقلبی است!

  • به جزئیات در فروش کالا توجه کنید

درست کردن یک سایت و قیمت‌گذاری کالا به تنهایی کافی نیست! در کسب و کار خرید از چین و فروش آنلاین آنها، لازم است خلاق باشید.

برای هر محصول توضیحات کامل همراه با جزئیات ارائه کنید. حتما از عکس‌های خود محصول استفاده کنید و از عکس کپی یا دانلود شده از اینترنت استفاده نکنید. در مورد زمان ارسال و شرایط مرجوعی کالا هم با مشتری صادق باشید و توضیحات لازم را یادآوری کنید.

  • مراقب نظرات دیگران در سایت خود باشید!

به نظرتان چه چیزی بعد از قیمت مناسب خریداران را تشویق می‌کند که از بین رقبا شما را انتخاب کنند؟ مردم همیشه نظرات دیگران را مطالعه می‌کنند و به توصیه‌های سایر کاربرانی که قبلا آن محصول را خریده‌اند توجه دارند!

تقریبا در هر فروشگاه آنلاینی گزینه‌ای برای گذاشتن نظر مردم وجود دارد. تمام تلاش خود را بکنید تا حرفه‌ای به نظر برسید. فرقی نمی‌کند که کسب و کار خرید از چین دارید یا یک بیزینس دیگر، با مشتری محترمانه رفتار کنید و سریع پاسخ آنها را بدهید. سعی کنید سفارشات را به موقع ارسال کنید تا نظرات مثبت برای شما ثبت کنند.

همه این اقدامات قطعا باعث می‌شود تعداد نظرات مثبت زیاد شود و مشتریان جدیدی به مرور زمان پیدا کنید.

برند خود را تبلیغ کنید

مرحله آخر برای داشتن یک کسب و کار خرید از چین موفق، تبلیغ هدفمند کالاهای شما است. شما می‌خواهید با واردات از چین پول در بیاورید و برند خود را بسازید پس باید تبلیغات داشته باشید تا مردم شما را بشناسند.

روش‌های زیادی برای این‌ کار وجود دارد. به عنوان مثال، از امکاناتی مانند فهرست کردن محصولات خود در پلتفرم خرید مانند ترب و ایمالز استفاده کنید. شما می‌توانید با اینکار کالاهای خود را در رتبه بالا موتور جستجو قرار دهید. در این صورت شانس بیشتری برای بازدید مشتری از سایت شما وجود دارد و فروش شما می‌تواند بالاتر برود.

خرید از چین

همچنین می‌توانید از سایر وب سایت‌های مختلف برای تبلیغ برند خود استفاده کنید. از خانواده و دوستان خود بخواهید تا شروع به تبلیغ برند شما در صفحات شبکه‌های اجتماعی خود کنند. همچنین خودتان می‌توانید با ساخت پروفایل در شبکه‌های اجتماعی مختلف، مستقیما برندتان و کالاهایی که از چین وارد کردید را به مردم نشان دهید.

موفقیت در کسب و کار خرید از چین – سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا یک مسیر را برای شروع تجارت و واردات مستقیم از چین برای شما ترسیم کنیم. قدم گذاشتن در مسیر واردات از چین می‌تواند جذاب و در عین حال ترسناک باشد!

اما اگر با آگاهی کامل وارد این مسیر شوید، قطعا به موفقیت می‌رسید. ما در مجموعه Irdelivery همواره تلاش می‌کنیم تا بهترین راهکارهای تجاری را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید در هر زمان با ما تماس بگیرید تا شما را در زمینه واردات و خرید از چین راهنمایی کنیم.

شرکت Irdelivery در تمام بخش‌های واردات کالا از چین فعال است و می‌توانید صفر تا صد این فرایند را به ما بسپارید. ما بهترین تولیدکنندگان چینی را می‌شناسیم و به راحتی خرید شما را انجام داده و آن را در ایران به شما تحویل می‌دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند