ترخیص کالا از گمرک

ترخیص کالا از گمرک یک فرآیند اجباری برای ورود یا خروج کالا از یک کشور است. شروع مراحل ترخیص کالا از گمرک مستلزم ارائه مدارک مختلف صادرات و واردات و همچنین پرداخت عوارض، مالیات بر ارزش افزوده و هرگونه هزینه اضافی مانند انبارداری و آزمایش توسط ماموران گمرکی است.

فرودگاه‌ها، بنادر و گذرگاه‌های زمینی یک کشور، نقاط ورود و خروج آن کشور هستند و افراد و کالاها از طریق این دروازه‌ها به داخل و خارج کشور تردد می‌کنند. به طور معمول، در حالی که اداره مهاجرت یک دولت، جابجایی مسافران را از طریق این نقاط ورودی و خروجی پیگیری می‌کند، اداره گمرک بر کالا‌هایی که از این گذرگاه‌ها وارد و خارج می‌شوند را نظارت می‌کند.

از دیدگاه خریدار، کالا‌هایی که از کشوری دیگر وارد می‌شوند، واردات نامیده می‌شوند، در حالی که کالا‌هایی که به یک مشتری خارج از کشور فروخته می‌شوند، صادرات نامیده می‌شوند. واردات و صادرات اساسا انتقال کالا بین کشور‌های مختلف است.

ترخیص کالا از گمرک چیست؟

امور گمرکی و ترخیص کالا فرآیند دریافت مجوز از سازمان دولتی مرتبط برای انتقال کالا به خارج از کشور (صادرات) یا ورود کالا به کشور (واردات) است. همچنین می‌توانیم ترخیص کالا از گمرک را به عنوان سندی تعریف کنیم که گمرک برای یک فرستنده صادر می‌کند. این سند معمولا نشان می‌دهد که فرستنده کلیه عوارض را پرداخت کرده و کالا‌های آن‌ها برای صادرات ترخیص شده است.

هنگامی که تصمیم دارید تجارت خود را به خارج از مرز‌های کشور خود گسترش دهید، باید کالا‌های خود را از طریق فرآیند ترخیص کالا از گمرک عبور دهید. این فرآیند توسط اداره گمرک کشور مبدا و مقصد انجام می‌شود.

دولت به اداره گمرک اجازه می‌دهد تا سیاست‌های مربوط به واردات و صادرات را اجرا کند. این سیاست‌ها در هر کشور متفاوت است، و به عنوان فردی که به دنبال جابجایی کالا از طریق مرز‌ها هستید، اگر با سیاست‌های تجارت بین‌المللی کشور خود آشنا شوید، به شما کمک خواهد کرد.

ترخیص کالا از گمرک

اداره گمرک همچنین عوارض گمرکی را دریافت می‌کند و امکان ارسال به داخل و خارج از کشور را فراهم می‌کند. اداره گمرک هنگام خروج کالا از مرزها ترخیص کالا را انجام می‌دهد و اداره گمرک کشور دریافت‌کننده آن‌ها را برای ورود به کشور خود ترخیص می‌کند.

هنگامی که محموله وارد کشوری می‌شود، در منطقه‌ای تحت صلاحیت گمرکی انبار می‌شود تا در انتظار ترخیص باشد و پس از آن آزاد می‌شود. این مقاله به جزئیات آنچه شما باید از فرآیند ترخیص انتظار داشته باشید و اینکه چگونه می‌توانید از آن استفاده کنید تا حمل و نقل بین‌المللی خود را راحت‌تر و لذت بخش‌تر کنید، توضیح می‌دهد.

فرآیند ترخیص کالا از گمرک در سطح جهانی امری رایج است. با این حال، بسته به ماهیت کالا، برخی محموله‌ها ممکن است شرایط خاصی داشته باشند. به طور معمول، ترخیص کالا از گمرک برای تحویل به انبار واردکننده، برای فروش یا صادرات مجدد است.

مراحل ثبت سفارش گمرک تا ترخیص کالا معمولا شامل تهیه و ارائه مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالا از گمرک، ترتیب بازرسی، پرداخت حقوق گمرکی و جمع‌آوری کلیه اسناد برای نشان دادن اینکه کالا به درستی و طبق قوانین و مقررات گمرکی ترخیص شده می‌باشد. پس از انجام این مراحل، کالای وارداتی را می‌توان از بندر یا انبار گمرکی به محل مشتری ترخیص کرد.

تشریفات گمرکی و نحوه ترخیص کالا از گمرک

فرقی نمی‌کند که شما دارای یک شرکت واردات کالا هستید یا شرکت صادرات کالا، آگاهی از مراحل امور گمرکی می‌تواند به شما در روند تجارت کمک کند. تشریفات گمرکی شامل موارد زیر می‌شود.

  • اخذ پروفرما از فروشنده
  • ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت
  • درخواست تخصیص ارز از بانک مرکزی
  • حواله خرید کالا
  • دریافت بارنامه و حمل کالا به ایران
  • برآورد و محاسبه هزینه ترخیص کالا از گمرک
  • گرفتن ترخیصیه از شرکت حمل و قبض انبار کالا
  • ثبت کالا در سامانه epl و گرفتن کوتاژ گمرکی
  • تعیین مسیر محموله
  • واریز وجه گمرکی (حقوق ورودی)
  • واریز ۴ درصد مالیات علی الحساب (در صورت معافیت نیاز به پرداخت نیست)
  • اخذ مجوزهای مورد نیاز
  • گرفتن کد رهگیری از بانک عامل
  • صدور پروانه الکترونیک
  • محاسبه عوارض انبارداری
  • ورود کامیون و بارگیری کالا
  • بررسی مجدد کالا از طرف دایره درب خروج گمرک
  • خروج کالا و تحویل کالا به انبار ذکر شده در سامانه epl

مراحل ترخیص کالا در گمرک

مراحل ترخیص کالا در گمرک شامل چندین مرحله می‌شود. از مراحل اظهار کالا در گمرک گرفته تا بارگیری و خروج، هر بخش ممکن است مراحل مختلفی را در بر بگیرد که در ادامه آنها را فهرست می‌کنیم.

1- ثبت اطلاعات در سامانه EPL

اولین مرحله در ثبت سفارش و اخذ مجوز ترخیص کالا از گمرک، تکمیل اظهارنامه در سامانه EPL و ثبت اطلاعات مربوط به محموله در این سیستم است. این مرحله را باید بصورت آنلاین انجام دهید و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

در این مرحله ارائه اظهارنامه گمرکی و کلیه اطلاعات مربوط به محموله برای ترخیص گمرک ضروری است.

مدارک لازم برای اظهار کالا در گمرک:

  • اظهارنامه واردات قطعی
  • کپی کارت بازرگانی معتبر قبض انبار
  • بارنامه
  • ترخیصیه
  • گواهی مبدأ
  • فاکتور خرید
  • اعلامیه تأمین ارز یا نامه برات
  • پروفورما یا پیش فاکتور
  • مجوز ثبت سفارش
  • لیست عدلبندی
  • بیمه نامه
  • پروانه بهره برداری
  • کاتالوگ و بروشور
  • وکالتنامه رسمی، کارت حق العملکاری
  • پروانه صادراتی

تکمیل اطلاعات در سامانه الکترونیکی مرحله حساسی است که باید با نهایت دقت انجام شود. در تکمیل فرم اظهارنامه نهایت دقت را داشته باشید تا بدون اشتباه پروسه تکمیل آن طی شود و دچار ضرر و زیان مالی نشوید.

ما پیشنهاد می‌کنیم که مراحل ترخیص بار از گمرک را به یک شرکت ترخیص کالا مانند شرکت Irdelivery بسپارید. از آنجا که مراحل ترخیص کالا از گمرک ممکن است پر چالش باشد، استفاده از خدمات یک شرکت ترخیص کار با سابقه علاوه بر تسریع فرآیند تجارت شما، در هزینه‌های جانبی شما هم صرفه‌جویی خواهد کرد.

در انتها این سامانه به شما یک شماره سریال و یک شماره عطف خواهد داد. از آن پرینت گرفته و برای مراحل بعد آن را نگهداری کنید.

2- احراز هویت و تعیین مسیر

در این مرحله بخش احراز هویت که دایره فنی گمرک است، اسناد ثبت شده شما را بررسی خواهد کرد و در صورت تایید، برای شما یک شماره ثبت یا کوتاژ گمرکی اختصاص می‌دهد.

دریافت کوتاژ گمرکی به این معنی است که اظهارنامه واردات یا صادرات محموله شما با یک شماره اختصاصی در سامانه ثبت شده است.

برای دریافت مشاوره گمرکی رایگان، با ما تماس بگیرید.

3- کنترل کالا

در روند ترخیص کالا از گمرک سه مسیر سبز، زرد و قرمز وجود دارد که لازم است کالای شما برای ارزیابی از انها عبور کنند. قرار گرفتن در مسیر زرد و قرمز به این معنی است که کالای شما نیاز به کنترل دارد که توسط کارشناسان و بازرسان گمرک انجام می‌شود.

کالاهای شما با اسنادی که شما ارائه داده‌اید مقایسه و مطابقت داده شود. سپس به مرحله بعد ارجاع داده خواهد شد و در واحدهای ارزش، ارزش اظهاری، سوابق گمرکی و … بررسی خواهد شد.

4- اخذ مجوزهای لازم

در این مرحله مجوزها و مدارک مورد نیاز برای آزاد سازی کالاهایی که نیاز به بررسی داشتند توسط کارشناسان تکمیل و صادر خواهد شد.

این گواهی‌ها شامل استاندارد، بهداشت، مخابرات ، قرنطینه، تجهیزات پزشکی، جهاد، ، وزارت راه، مالیات و … هستند.

5- بررسی هزینه ترخیص کالا و تطبیق کالا توسط کارشناس

در این مرحله هزینه و تعرفه گمرکی محموله شما محاسبه و بررسی خواهد شد و با مدارک و اسناد محموله مطابقت داده خواهد شد.

در این مرحله بازرسان مجددا مجوزهای مرحله قبل را بررسی و نظارت می‌کنند. در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد محموله تایید خواهد شد و به مرحله بعد خواهد رفت.

6- صدور سند ترخیص

پس از تایید نهایی، صاحب بار هزینه‌ای که از سمت گمرک تعیین شده است را پرداخت کرده و پس از دریافت فیش، پروانه سبز گمرک باری برای آن صادر می‌شود. در این مرحله صاحب بار می‌تواند مراحل خروج کالا از گمرک را آغاز کند.

شرکت بازرگانی ترخیص کالا Irdelivery می‌تواند شما را در زمینه کاهش هزینه‌های گمرکی راهنمایی کند. برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

7- مراحل بارگیری و انبارداری

پس از صدور مجوز ترخیص بار از گمرک و  تسویه با شرکت حمل و نقل بین المللی و ترخیص کار، قبض انبار و مدارک مورد نیاز را دریافت کرده که شامل مجوز بارگیری از گمرک نیز می‌شود. علاوه بر این موارد باید هزینه انبارداری گمرک نیز پرداخت شود.

هزینه انبارداری گمرک در نقاط مختلف متفاوت است و شامل موارد زیر می‌شود:

  • هزینه تخلیه و بارگیری
  • بیمه کالا
  • مدت زمان توقف کالا در انبار و غیره

8- خروج کالا از گمرک و ترخیص بار

در مرحله نهایی پس از اینکه کلیه مراحل با موفقیت انجام شد، صاحب بار می‌تواند بیجک انبار را از انباردار گمرک دریافت نماید. انباردار پس از کنترل پروانه سبز گمرکی و مهر درب خروج، بیجک انبار را صادر می‌کند. حال صاحب بار می‌تواند وسیله نقلیه مورد نظر خود را برای بارگیری محموله وارد گمرک کند.

در این مرحله مجددا محموله بررسی شده و سپس اجازه خروج کالا داده خواهد شد.

چارت مراحل ترخیص کالا از گمرک

در تصویر زیر می‌توانید چارت مراحل ترخیص کالا از گمرک را مشاهده نمایید.

چارت مراحل ترخیص کالا از گمرک

وظایف ترخیص کار گمرک

تا اینجا با نحوه ترخیص کالا از گمرک آشنا شدید، اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این مراحل به همین راحتی هم نیستند!

ترخیص بار از گمرک گاهی به یک چالش تبدیل می‌شود که نیاز به تجربه و آگاهی برای انجام آن وجود دارد، به همین دلیل اکثر اشخاص مراحل ترخیص کالا از گمرک را به ترخیص کار گمرک می‌سپارند. در ادامه با ترخیص کار کالا بیشتر آشنا می‌شویم.

ترخیص کار کیست؟

ترخیص کار گمرک که با نام حق العملکار گمرک نیز شناخته می‌شود، یک شخصیت حقیقی یا حقوقی است که از جانب صاحب کالا وکالت می‌گیرد تا محموله وارداتی آن را از گمرک ترخیص کند.

در واقع ترخیص کار گمرک وکیل صاحب بار برای ترخیص کالاهای وارداتی وی از گمرک است. ترخیصکار

معمولا تجربه، دانش و آگاهی بالایی در زمینه امور گمرکی و چالش‌های آن دارد و به بهترین نحو ممکن می‌تواند امور را مدیریت کند. یک ترخیصکار گمرک باید علاوه بر انجام مراحل ترخیص بار، اینکار را با هزینه مناسب انجام دهد.

دستمزد ترخیص کار گمرک

دستمزد ترخیص کار گمرک به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان مبلغ مشخصی را برای آن تعیین کرد. علاوه بر این، توانایی، تخصص و مهارت ترخیص کار در تسریع امور تشریفات گمرکی نیز عامل تعیین‌کننده‌ای برای دستمزد ترخیصکار گمرک به شمار می‌آید.

هر چه شرکت ترخیص کار گمرک شما توانمندتر باشد، بدیهی است که هزینه بیشتری دریافت می‌کند، اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که صرفا هزینه بالاتر نشاندهنده توانایی بالاتر نیست! مهمترین فاکتور برای انتخاب یک حق العمل کار مناسب برای انجام تشریفات گمرکی، سابقه و تجربه آن است.

شرکت ترخیص کار گمرک

شرکت ترخیص کار گمرک

شرکت های ترخیص کالا به وفور در دسترس هستند. با جستجو عبارت “سایت ترخیص کالا” شرکت های ترخیص کالای زیادی به شما نمایش داده خواهد شد، اما شرکت ترخیص کار گمرک باید توانایی روبرو شدن با کلیه چالش‌های تجارت بین المللی را داشته باشد.

هزینه های واردات کالا به خودی خود ممکن است بالا باشد، لذا لازم است از همه پتانسیل‌های موجود برای کاهش این هزینه استفاده کرد تا بتوان حاشیه سود را به حداکثر رساند.

شرکت بازرگانی Irdelivery با دو دهه فعالیت مستمر در زمینه صادرات، واردات، حمل و نقل بین المللی، انبارداری و انجام امور گمرکی، آماده است تا در کلیه زمینه‌های تجاری در کنار شما عزیزان باشد.

شرکت ایران تحویل همچنین آماده همکاری به عنوان ترخیص کار گمرک با بازرگانان و تاجران گرامی می‌باشد. شما می‌توانید با ما تماس گرفته تا با دریافت جزئیات لازم، هزینه ترخیص کالا از گمرک را دریافت کنید.

ما همواره تلاش کردیم تا با کمترین هزینه، بهترین خدمات را ارائه دهیم.

چرا باید ترخیص بار را به شرکت های ترخیص کالا از گمرک بسپاریم؟

همانطور که قبلا اشاره شد، ترخیص کالا از گمرک نیاز به رعایت قوانین و آشنایی با آنها می‌باشد. در صورتی که بدون تجربه وارد مراحل تشریفات گمرکی شوید، قطعا با مشکلات مختلفی مواجه خواهید شد. این کار می‌تواند در نهایت منجر به ضرر و زیان‌های غیر قابل جبران و افزایش هزینه‌های تجاری شما شود.

همین امر باعث شده تا اکثر بازرگانان برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی مسئولیت ترخیص کالاهای خود از گمرکات را به شرکت های ترخیص کار گمرک بسپارند. ترخیص کار گمرک با تجربه‌ای که در این زمینه دارد، فرآیند ترخیص بار از گمرک را بدون هیچ گونه مشکلی تا پایان انجام خواهد داد.

علاوه بر این، عدم داشتن تجربه و دانش کافی در زمینه ترخیص بار از گمرک می‌تواند منجر به طولانی شدن پروسه ترخیص شده و در نتیجه هزینه های شما را افزایش دهد، چرا که با طولانی شدن زمان ترخیص، محموله شما مدت بیشتری را باید در انبار گمرک بماند و لذا لازم است که هزینه انبارداری بیشتری را برای نگهداری کالاهای خود در انبار گمرک پرداخت نمایید.

قطعا هیچ تاجری دوست ندارد که سرمایه‌اش در انبارهای گمرک راکد بماند! طولانی شدن پروسه ترخیص کالاها از گمرک موجب خواب محموله در انبار گمرک می‌شود و در نتیجه ممکن است ضررهای سنگین مالی برای وی به دنبال داشته باشد.

در نهایت اگر به هر دلیلی طی طولانی شدن پروسه ترخیص محموله از گمرک، بازرگان دچار ضرر یا هزینه‌های اضافی شود، مجبور می‌شود که کالاهای خود را با قیمت بالاتر از قیمت قبلی به فروش برساند.

افزایش قیمت، رقابت را در بازار برای تاجر سختتر می‌کند و در صورتی که نتواند در این رقابت پیروز شود، در نهایت متحمل خسارت جبران ناپذیری خواهد شد و چه بسا که تجارت وی نیز به شکست منتهی شود.

با تمام مواردی که اشاره کردیم به این نتیجه می‌رسیم که هر چه محموله وارداتی شما سریعتر از گمرک ترخیص شود، قدرت مانور بیشتری برای مدیریت و فروش محموله خود خواهید داشت.

ترخیص کار گمرکی به راحتی می‌تواند در سریعترین زمان ممکن فرایند ترخیص کالا از گمرک را برای شما به پایان برساند و محموله را برای شما از گمرک خارج کند. پس همین امروز به بررسی لیست ترخیص کاران گمرک بپردازید و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید تا کارها را برای شما انجام دهد!

هزینه ترخیص کالا از گمرک

هزینه ترخیص کالا از گمرک شامل تمامی امور حمل و نقل کالا، تخلیه کالا، انبار داری، کارشناسی کالا، تعرفه های گمرکی، حقوق ورودی، امور آزمایشگاهی، کارت بازرگانی  و…. خواهد بود.

به این نکته توجه داشته باشید که نرخ ترخیص کالا از گمرک در تمام گمرک‌های کشور یکسان است و بر اساس مصوبات گمرک جمهوری اسلامی و هیئت وزیران مشخص خواهد شد.

نکته دیگری که برخی از بازرگانان رعایت نمی‌کنند این است که از ابتدا هزینه‌های تجارت خود را محاسبه نمی‌کنند، از این رو مجبور می‌شوند تا محموله خود را مدت زمان بیشتری در انبار نگهداری کنند که خود هزینه انبارداری را افزایش می‌دهد.

۶ نکته برای آسان‌تر کردن فرایند ترخیص کالا از گمرک

همانطور که قبلا اشاره کردیم، در حالی که روند ترخیص از گمرک یک محموله ساده به نظر می‌رسد، اما این پروسه می‌تواند طاقت‌فرسا باشد، به خصوص اگر شما تازه وارد عرصه صادرات و واردات شده باشید. با این حال در ادامه ما نکاتی را به شما خواهیم گفت که شاید بتواند این پروسه را برای شما روان‌تر و قابل کنترل‌تر کند.

  • یک شرکت ترخیص کالا از گمرک مجرب را استخدام کنید!

همکاری با یک شرکت حمل و نقل بین المللی یا شرکتهای ترخیص کالا، مهم‌ترین قدمی است که می‌توانید هنگام شروع تجارت خود بردارید! تجربه ارزشمندی که از همکاری با یک شرکت متخصص در زمینه ترخیص و امور گمرکی به دست می‌آورید، راه را برای شما هموار می‌کند.

شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، هزینه های ترخیص کالا از گمرک را بشدت برای شما کاهش می‌دهند که در نهایت منجر به کسب سود بیشتر برای شما خواهد شد.

یک شرکت ترخيص كار گمرك حرفه‌ای با توجه به تجربه خود، همه چیز‌هایی را که باید در مورد مراحل حمل و نقل و ترخیص کالا از گمرک بداند، می‌داند. این دانش بسیار ارزشمند است و شما را از بسیاری از سردرگمی‌ها نجات می‌دهد.

  • مطمئن شوید که مدارک شما کامل و ۱۰۰% دقیق است!

قوانین ترخیص کالا از گمرک بسیار دقیق و سختگیرانه است، لذا با کوچکترین مشکلی ممکن است روند ترخیص کالا از گمرک با وقفه روبرو شود. مدارک ناقص یا مدارکی که حتی کوچکترین اشتباهی داشته باشد می‌تواند برای شما بسیار گران تمام شود. اگر در مراحل کاغذبازی شما اشتباهی رخ دهد یا اوراق شما ناقص باشد، گمرک کالای شما را ترخیص نمی‌کند.

همین امر باعث می‌شود تا محموله شما در گمرک باقی بماند و شما باید هزینه‌های انبارداری بیشتری را بپردازید. علاوه بر این، در پروسه تحویل محموله شما نیز تاخیر به وجود خواهد آمد و در نتیجه تاریخ‌های تحویل را از دست می‌دهید و باعث دردسر‌های بیشتری برای تجارت شما می‌شود.

بنابراین، بهتر است مطمئن شوید که تمام مدارکتان کامل و بدون مشکل هستند. یکی از مزایای استفاده از ترخیص کار رسمی گمرک برای انجام امور گمرکی این است که آنها دقیقا می‌دانند چه مدارکی در روند ترخیص بار لازم است و در این مورد کوتاهی صورت نمی‌گیرد.

  • در انتخاب روش حمل و نقل محموله خود دقت کنید!

برخی مواقع انتخاب روش اشتباه حمل و نقل باعث می‌شود تا محموله شما مدت زمان بیشتری در مسیر خروج از گمرک متوقف شود.

به عنوان مثال برخی از محموله‌ها را اگر با حمل و نقل هوایی ارسال کنید، کالای شما فقط نیاز دارد از گمرک کشور مقصد شما عبور کند و در وقت شما صرفه‌جویی خواهد شد.

  • همیشه خود را در مورد قوانین و مقررات تجارت بین‌الملل به روز نگه دارید!

صادرات و واردات، بازاری سیال است و قوانین آن دائما در حال تغییر است، به طوری که گاهی ممکن است روندی که در گذشته دنبال کرده‌اید، دفعه بعد که از آن استفاده می‌کنید کارایی نداشته باشد. به همین دلیل باید در جریان روند روز قوانین واردات و صادرات کالا باشید تا در روند تجارت شما مشکلی به وجود نیاید.

این موضوع در مورد مراحل ثبت سفارش و ترخیص کالا نیز ممکن است رخ دهد. بهتر است به طور مداوم برای کسب اطلاع از جدیدترین قوانین امور گمرکی با یک شرکت معتبر در تماس باشید. شما می‌توانید در هر زمان نسبت به مشاوره رایگان در زمینه جدیدترین قوانین گمرکی کشور با ما در تماس باشید.

  • مطمئن شوید که محموله خود را به درستی بسته‌بندی کرده‌اید.

لازم به تاکید و تکرار نیست که باید محموله خود را به درستی بسته‌بندی کنید. به عبارت ساده‌تر، محموله‌ای که به درستی بسته‌بندی شده باشد، برابر است با روند سریعتر ترخیص کالا از گمرک! گذشته از ترخیص سریع‌تر در گمرک، محموله‌هایی که به درستی بسته‌بندی شده باشند احتمال خرابی کمتری در حمل و نقل خواهند داشت.

همچنین هنگامی که به درگاه دریافت محموله می‌رسد، اگر همه چیز در جای مناسب خود باشد و وارونه نشده باشد، پردازش محموله آسان‌تر خواهد بود.

  • اطمینان حاصل کنید که اسناد شما در جای مناسب به محموله شما پیوست شده باشد!

مدارک محموله شما باید برای بررسی به راحتی در دسترس باشد. اگر دستیابی به مدارک مربوط به اسناد شما آسان باشد، ماموران گمرک مجبور نخواهند شد برای دریافت آن‌ها محموله شما را زیر و رو کنند و آن‌ها می‌توانند کالاهای شما را سریعتر ترخیص کنند.

قوانین و شرایط ترخیص کالا از گمرک

در ادامه مهمترین قوانین گمرک جمهوری اسلامی ایران را قرار دادیم. به دلیل حجم بالا امکان درج کلیه قوانین وجود ندارد، لذا در صورت داشتن هرگونه سوال با ما تماس بگیرید.

ماده 1

مفاهیم اصطلاحات گمرکى به کار برده شده در این قانون، طبق تعریفى است که از طرف شوراى همکارى گمرکى به صورت مجموعه براى کشورهاى عضو منتشر شده و یا مى شود مگر این که در بندهاى ذیل یا در سایر مواد این قانون از آن تعریف دیگرى به عمل آمده باشد:

اظهار کالا: بیانیه اى کتبى یا شفاهى است که براساس مقررات این قانون اظهارکننده، رویه گمرکى مورد نظر خود را درباره کالا مشخص مى کند و اطلاعات مورد نیاز براى اجراى مقررات گمرکى را ارائه مى دهد.

اظهارکننده: صاحب کالا یا نماینده قانونى او است که کالا را برابر مقررات این قانون به گمرك اظهار مى کند. در اظهار الکترونیکى صاحب کالا یا نماینده قانونى وى به استناد گواهى رقومى (دیجیتالى) تأیید شده از مراکز مجاز صدور گواهى مذکور به عنوان صاحب کالا یا نماینده قانونى اظهارکننده شناخته مى شود.

اظهارنامه اجمالى: سندى است که به موجب آن شرکت حمل و نقل، فهرست کلى محمولاتى که باید تخلیه و یا بارگیرى شود را هنگام ورود و یا خروج وسیله نقلیه از کشور اعلام مى نماید.

اماکن گمرکى: انبارها، باراندازها، اسکله ها، فرودگاهها، ایستگاههاى راه آهن، محوطه ها و هر محل یا مکانى است که تحت نظارت گمرك است و براى انباشتن و نگهدارى کالاها به منظور انجام تشریفات گمرکى استفاده مى شود. این اماکن میتواند انبارهاى گمرکى، انبارهاى اختصاصى و سردخانه هاى عمومى باشد.

ترخیص: خروج کالا از اماکن گمرکى پس از انجام تشریفات گمرکى مربوط است.

ترخیصیه: سندى است که به موجب آن شرکت حمل و نقل (کریر و فورواردر) پس از احراز هویت، بلامانع بودن انجام تشریفات گمرکى توسط گیرنده کالا را به گمرك اعلام مى نماید.

تشریفات گمرکى: کلیه عملیاتى است که در اجراى مقررات گمرکى انجام مى شود.

تضمین: وجه نقد، ضمانتنامه بانکى و بیمه نامه معتبرى است که براى اجراى الزامات مندرج در مقررات گمرکى نزد گمرك سپرده مى شود.

تعهد: قبول الزام کتبى یا الکترونیکى که شخص را در برابر گمرك براى انجام یا عدم انجام عملى ملزم مى کند.

حقوق ورودى: حقوق گمرکى معادل چهار درصد % 4 ارزش گمرکى کالا به اضافه سود بازرگانى که توسط هیأت وزیران تعیین مى گردد به علاوه وجوهى که به موجب قانون، گمرك مسؤول وصول آن است و به واردات قطعى کالا تعلق مى گیرد ولى شامل هزینه هاى انجام خدمات نمى شود.

حمل یکسره: ورود کالا به اماکن گمرکى و خروج کالا از اماکن مذکور بدون تخلیه و تحویل در این اماکن با رعایت مقررات این قانون است.

روز اظهار: زمانى که اظهارنامه امضاء شده به ضمیمه اسناد مربوطه توسط اظهارکننده به صورت دستى یا رایانه اى به گمرك ارائه مى شود و شماره دفتر ثبت اظهارنامه به آن اختصاص مى یابد.

سازمان جهانى گمرك (شوراى همکارى گمرکى): سازمان بین المللى بین الدولى که براساس کنوانسیون مورخ 1329/9/24 هجرى شمسى مطابق با 15 دسامبر 1950 میلادى ایجاد گردیده است و کشور ایران در اسفند ماه سال 1337 هجرى شمسى به آن پیوسته است.

سامانه (سیستم) هماهنگ شده: توصیف و کدگذارى کالا براساس کنوانسیون بین المللى سامانه هماهنگ شده توصیف و نشانه گذارى (کدگذارى) کالا مورخ 14 ژوئن 1983 میلادى که به تصویب شوراى همکارى گمرکى رسیده و جمهورى اسلامى ایران براساس ماده واحده قانون الحاق دولت جمهورى اسلامى ایران به کنوانسیون 1373 هجرى شمسى، به آن پیوسته است. /6/ یاد شده مصوب 20

شرکت حمل و نقل بین المللى: شخص حقوقى که به موجب مقررات قانونى، مجاز به انجام عملیات حمل و نقل بین المللى است.

صاحب کالاى تجارى: شخصى است که نسخ اصلى اسناد خرید و حمل به نام او صادر شده (و در مورد کالاى خریدارى شده با تعهد سامانه بانکى، آن اسناد از طرف بانک مهر شده) و ترخیصیه نیز به نام او باشد یا اسناد مزبور به نام وى ظهرنویسى و صحت امضاء واگذارنده از طرف مقام صلاحیتدار گواهى شده باشد.

قلمرو گمرکى: آن قسمت از قلمرو کشور است که در آن قانون امور گمرکى اعمال مى شود.

کالاى تجارى: کالایى که به تشخیص گمرك ایران براى فروش صادر یا وارد مى گردد اعم از این که به همان شکل یا پس از انجام عملیات اعم از تولیدى، تفکیک و بسته بندى به فروش برسد.

کالاى داخلى: کالایى که در قلمرو گمرکى کشور تولید یا ساخته شده یا کالاى خارجى است که ورود قطعى شده است.

کالاى گمرك نشده: کالایى که تحت نظارت و کنترل گمرك است ولى تشریفات گمرکى آن به طور کامل انجام نشده است.

کالاى مجاز: کالایى که صدور یا ورود آن با رعایت ضوابط نیاز به کسب مجوز ندارد.

کالاى مجاز مشروط: کالایى که صدور یا ورود آن نیاز به کسب موافقت قبلى یک یا چند سازمان دولتى دارد.

کالاى ممنوع: کالایى که صدور یا ورود آن بنا به مصالح ملى یا شرع مقدس اسلام به موجب قانون ممنوع است.

کنترلهاى گمرکى: اقداماتى که توسط گمرك به منظور حصول اطمینان از رعایت مقررات گمرکى انجام مى شود.

مرجع تحویل گیرنده: شخص حقوقى که به موجب قانون یا قراردادهاى متکى به قانون مسؤولیت تحویل و نگهدارى کالاهاى مربوط به عموم اشخاص را که تشریفات گمرکى آن انجام نشده است در اماکن گمرکى برعهده دارد. این اصطلاح شامل سازمان جمع آورى و فروش اموال تملیکى نیست.

مقررات گمرکى: قوانین و مقررات اعم از آیین نامه هاى اجرائى، دستورالعملها و بخشنامه هایى که نظارت یا اجراى آن به گمرك واگذار گردیده است.

هزینه هاى انجام خدمات: وجوهى که در قبال انجام خدماتى از قبیل هزینه اشعه ایکس (ایکس رى)، مهر و موم، پلمب، باربرى، انباردارى در اماکن گمرکى، آزمایش و تعرفه بندى، مراقبت، بدرقه، توزین کالا و خدمات فوق العاده دریافت مى شود و شرایط، ضوابط و مصادیق آن متناسب با خدمات انجام شده تعیین مى گردد.

قوانین و شرایط ترخیص کالا از گمرک

مهمترین قوانین امور گمرکی

ماده 7

کالاى موجود در گمرك، وثیقه پرداخت کلیه وجوه متعلقه به آن کالا و سایر بدهیهاى قطعى صاحب کالا بابت وجوهى است که وصول آن به موجب قانون برعهده گمرك است. گمرك قبل از دریافت یا تأمین وجوه مذکور نمى تواند اجازه تحویل و ترخیص کالا را بدهد

ماده 15

هرگاه از طرف صاحب کالا سیاهه خرید به گمرك تسلیم نشده باشد یا ارزش مندرج در اسناد تسلیمى صاحب کالا به استناد دلایل و مدارك قابل قبول مورد پذیرش گمرك نباشد، ارزش کالا برمبناى یکى از روشهاى ذیل تعیین مى شود:

– سوابق ترخیص کالاى مثل همزمان از همان کشور مبدأ

– سوابق ترخیص کالاى مشابه همزمان از همان کشور مبدأ

– قیمت فروش همان کالا در بازار داخلى پس از تعدیل هاى لازم

– ارزش محاسباتى برمبناء عوامل متشکله

– ارزش گذارى کالا برمبناء مدارك و اطلاعات موجود و با انعطاف در به کارگیرى روشهاى فوق الذکر

تبصره رعایت تقدم و تأخر در به کارگیرى روشهاى فوق الزامى است و فقط در صورت درخواست واردکننده، ترتیب کاربرد روش هاى سوم و چهارم قابل جابه جایى است. شرایط و مقررات اجراى این ماده در آیین نامه اجرائى این قانون تعیین مى شود.

ماده 16

ارزش گمرکى کالاى صدورى، عبارت است از قیمت فروش کالا براى صدور به اضافه هزینه بیمه، باربرى و حمل و نقل و سایر هزینه هایى که به آن کالا تا خروج از قلمرو گمرکى تعلق مى گیرد و از روى سیاهه و اسناد تسلیمى صادرکننده تعیین مى گردد.

در صورت عدم ارائه اسناد و یا نامتناسب بودن ارزش اظهار شده به دلایل مستند، گمرك ارزش کالاى صدورى را با استعلام از مراجع ذى ربط و براساس قیمت عمده فروشى آن در بازار داخلى به اضافه هزینه هایى که تا خروج از قلمرو گمرکى به آن تعلق مى گیرد تعیین مى نماید.

تبصره تشخیص نامتناسب بودن ارزش گمرکى مانع از صدور کالا نیست و گمرك مى تواند با اخذ تعهد، رسیدگى به ارزش را به بعد از صدور موکول نماید مگر در مواردى که صادرات کالا منوط به پرداخت عوارض صادراتى برمبناى ارزش کالا باشد.

ماده 24

مدت مجاز نگهدارى کالا در انبارهاى گمرکى از تاریخ تحویل کالا به این اماکن سه ماه است. در صورت تقاضاى کتبى صاحبان کالا یا شرکتهاى حمل و نقل در مورد کالاى عبورى و وجود علل موجه به تشخیص گمرك و با پرداخت هزینه انباردارى تا تاریخ موافقت گمرك این مدت حداکثر تا دو ماه دیگر قابل تمدید است.

درصورتى که ظرف مهلت مقرر صاحب کالا براى انجام تشریفات گمرکى و پرداخت وجوه متعلقه اقدام ننماید کالا مشمول مقررات متروکه مى شود. چنانچه کالا به انبارهاى گمرکى متعدد منتقل و نگهدارى شود مدت توقف از زمان ورود کالا به اولین انبار گمرکى محاسبه مى شود. مهلت توقف مرسولات پستى غیرتجارى تابع مقررات پست است.

تبصره 1 درصورتى که امکانات لازم براى نگهدارى کالاى فاسدشدنى و کالایى که نگهدارى آن هزینه اضافى ایجاد مى کند، در انبارهاى گمرکى موجود نباشد، باید بلافاصله پس از تخلیه و تحویل، ترخیص و یا با مسؤولیت صاحب کالا و نظارت گمرك به انبار مناسب منتقل شود. در غیر این صورت، مرجع تحویل گیرنده هیچ گونه مسؤولیتى در قبال ضایع یا فاسد شدن آنها ندارد و گمرك بلافاصله مقررات متروکه را در مورد آن کالا اعمال مى نماید.

تبصره 2 چنانچه ظرف یک ماه کالاهایى که براى آن سند ترخیص یا فروش صادر گردیده است از انبارها خارج نشود مشمول مقررات متروکه مى شود. این مهلت با اعلام موافقت مرجع تحویل گیرنده و گمرك قابل تمدید است.

تبصره 3 تا زمانى که کالا به انتظار اعلام نظر قطعى گمرك در انبارهاى گمرکى متوقف گردد، کالا متروکه نمى شود.

تبصره 4 تعیین مهلت توقف کالا در مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادى بر اساس ضوابط قانونى مناطق مذکور در اختیار سازمانهاى مسؤول این مناطق است. کالاهایى که در این مناطق پس از انقضاء مهلت هاى اعطائى توسط سازمانهاى مذکور مهلت منقضى، اعلام مى شوند نیز مشمول مقررات کالاى متروکه مى گردند.

ماده 33

کالاى متروکه موضوع ماده ( 24 ) این قانون و کالاى ضبطى و واگذارى به گمرك، توسط سازمان جمع آورى و فروش اموال تملیکى به عنوان مسؤول فروش کالاى متروکه و ضبطى با رعایت مقررات مربوطه به فروش مى رسد.

تبصره 1 تا زمانى که کالا توسط سازمان یاد شده به فروش نرسیده است، صاحب کالا حق دارد پس از اعلام گمرك به سازمان مذکور براى انجام تشریفات قطعى گمرکى و ترخیص کالاى خود نسبت به تسلیم اظهارنامه و یا تغییر عنوان اظهار با رعایت مقررات مربوطه و پرداخت کلیه وجوه متعلقه و سایر هزینه هاى انجام شده اقدام نماید.

تبصره 2 کالایى که پس از متروکه شدن، به انبارهاى سازمان یاد شده منتقل مى گردد نیز مشمول مقررات تبصره ( 1) این ماده مى شود.

تبصره 3 اموال در اختیار ولى فقیه که در قوانین و مقررات مربوطه مشخص شده است پس از صدور حکم مراجع قضائى ذى صلاح با رعایت مقررات مربوط به نهاد مأذون از سوى ولى فقیه تحویل مى گردد.

ماده 44

در مواردى که حقوق ورودى از روى وزن کالا دریافت مى شود، وزن کالا، وزن ناخالص با تمام لفاف ها و ظروف درونى و بیرونى به حال و وضع عادى هنگام اظهار در گمرك منهاى وزن تقریبى ظرف است که نسبت آن با وزن ناخالص کالا با توجه به نوع لفاف و ظرف توسط هیأت وزیران تعیین مى شود.

تبصره اوزان تقریبى تعیین شده شامل لفاف هایى که کالا را به صورت ناقص بپوشاند نیست جز درمورد کالایى که بسته بندى آنها در عرف از این ویژگى برخوردار است وزن خالص تخمینى در مورد کالاهایى که به صورت فلّه وارد مى شود پذیرفته نیست. در این موارد وزن خالص کالا براساس روش هاى متداول بین المللى مانند محاسبه آبخور کشتى تعیین مى گردد.

ماده 46

اگر صاحب کالا، کالاى خود را اظهار کرده باشد، چنانچه بخواهد تمام یا قسمتى از کالاى خود را تحت عنوان دیگرى اظهار نماید مشروط بر آن که کالا از گمرك خارج نشده باشد و جریمه هاى متعلقه مربوط به اظهار خلاف اولیه را پرداخت نماید، اظهار جدید آن پذیرفته مى شود.

تبصره 1 تغییر عنوان به عبور داخلى شخصى با رعایت ماده 123 ) این قانون موکول به موافقت گمرك است. )

تبصره 2 در مواردى که اظهار صاحب کالا مشمول مقررات قاچاق گردد صاحب آن، حق تبدیل عنوان اظهارنامه را ندارد.

ماده 69

چنانچه کالاى تولید داخلى به اشخاصى که در واردات کالاى مشابه خارجى معافیت دارند فروخته شود، وجوه پرداختى براى ورود کالا، مواد، اجزاء و قطعات به کار رفته در تولید آن نیز طبق مقررات این قانون به فروشنده مسترد مى گردد.

– کالایى که از مسیر غیرمجاز یا بدون انجام تشریفات گمرکى به قلمرو گمرکى وارد یا از آن خارج گردد. همچنین کالاهایى که بدون انجام تشریفات گمرکى یا از مسیرهاى غیرمجاز وارد کشور شود و در داخل کشور کشف گردد.

تبصره منظور از مسیر غیرمجاز، مسیرهایى غیر از موارد مندرج در تبصره ( 1) ماده ( 103 ) این قانون است.

– خارج نکردن وسایل نقلیه و یا کالاى ورود موقت، ورود موقت براى پردازش، عبور خارجى و مرجوعى ظرف مهلت مقرر از قلمرو گمرکى و عدم تحویل کالاى عبور داخلى شخصى ظرف مهلت مقرر جز در مواردى که عدم خروج یا عدم تحویل به گمرك و یا ترخیص قطعى، عمدى نباشد.

تبصره ارائه اسناد خلاف واقع که دلالت بر خروج وسایل نقلیه و کالا از قلمرو گمرکى و یا تحویل آنها به گمرك داشته باشند نیز مشمول مقررات این بند است.

– بیرون بردن کالاى تجارى از اماکن گمرکى بدون اظهار یا بدون پرداخت یا تأمین حقوق ورودى، خواه عمل در حین خروج از اماکن گمرکى یا بعد از خروج کشف شود. هرگاه خارج کننده غیر از صاحب کالا یا نماینده قانونى او باشد گمرك عین کالا و در صورت نبودن کالا بهاى آن را از مرتکب مى گیرد و پس از دریافت وجوه گمرکى مقرر، به صاحب کالا مسترد مى دارد و مرتکب طبق مقررات کیفرى تعقیب مى شود.

– کالاى عبور خارجى که تعویض و یا قسمتى از آن برداشته شود.

– کالایى که ورود یا صدور آن ممنوع است تحت عنوان کالاى مجاز یا مجاز مشروط و با نام دیگر اظهار شود. کالاى عبورى مشمول تبصره ( 2) ماده ( 108 ) این قانون مى شود.

– وجود کالاى اضافى همراه کالاى اظهار شده که در اسناد تسلیمى به گمرك ذکرى از آن نشده است، مشروط بر اینکه کالاى اضافى از نوع کالاى اظهار شده نباشد. کالاى اضافى موضوع ماده ( 54 ) این قانون از شمول این بند مستثنى است.

– وسایل نقلیه و کالایى که صدور قطعى آن ممنوع یا مشروط است و به عنوان خروج موقت یا کران برى (کابوتاژ) اظهار شده باشد و ظرف مهلت مقرر به قلمرو گمرکى وارد نگردد. موارد قوه قهریه (فورس ماژور) و مواردى که عدم ورود کالا عمدى نیست از این حکم مستثنى است.

– کالاى مجاز یا مجاز مشروطى که تحت عنوان کالاى مجاز یا مجاز مشروط دیگرى که جمع حقوق ورودى آن کمتر است با نام دیگر و با استفاده از اسناد خلاف واقع اظهار شود، کالاى عبورى مشمول تبصره ( 1) ماده ( 108 ) این قانون است. منظور از اسناد خلاف واقع اسنادى است که در آن خصوصیات کالایى ذکر شده باشد که با جنس و خصوصیات کالاى اظهار شده تطبیق ننماید و یا جعلى باشد.

– کالا با استفاده از شمول معافیت با تسلیم اظهارنامه خلاف یا اسناد غیرواقعى و یا با ارائه مجوزهاى جعلى به گمرك اظهار شود.

– کالاى جایگزین شده ممنوع الصدور یا مشروط یا داراى ارزش کمترى که با کالاى صادراتى که براى آن پروانه صادر گردیده است تعویض شود.

– کالاى مورد معافیتى که بدون رعایت مقررات ماده 120 این قانون به دیگرى منتقل شود.

ماده 117

اسناد مثبته گمرکى که در موارد احتمالى قاچاق مى توان به آن استناد نمود عبارت از اصل اسناد زیر است:

– پروانه ورود گمرکى

– پته گمرکى

– قبض سپرده موجب ترخیص کالا

– قبض خرید کالاى متروکه، ضبطى و بلاصاحب

– پروانه عبور

– پروانه مرجوعى

– پروانه ورود موقت

– پروانه ورود موقت براى پردازش

– پته عبور

– پروانه کران برى (کابوتاژ)

-پروانه صادراتى

– پروانه صدور موقت

– کارت مسافرى صادره توسط مناطق آزاد تجارى و صنعتى

– کارت هوشمند تکمیل و تأیید شده توسط گمرك تبصره مشخصات مذکور در این اسناد باید با مشخصات کالا تطبیق نماید و فاصله بین تاریخ صدور سند و تاریخ کشف کالا با توجه به نوع کالا و نحوه مصرف آن متناسب باشد.

ماده 135

هر گاه بعد از ترخیص کالا از گمرك معلوم گردد وجوهى که وصول آن برعهده گمرك است بیشتر یا کمتر از آنچه مقرر بوده دریافت گردیده یا اساساً دریافت نشده و یا اشتباهى دریافت گردیده است گمرك و صاحب کالا مى توانند ظرف شش ماه از تاریخ امضاء پروانه یا پته گمرکى کالاى مورد بحث، کسر دریافتى و یا اضافه پرداختى را از یکدیگر مطالبه و دریافت کنند. رد اضافه پرداختى ها از محل درآمد جارى به عمل مى آید.

تبصره 1 کسر دریافتى کمتر از یک میلیون ( 1,000,000 ) ریال در مورد هر اظهارنامه قابل مطالبه نیست.

تبصره 2 چنانچه طبق قوانین خاص براى مطالبه وجوهى که وصول آن برعهده گمرك است مهلت مرور زمان قانونى دیگرى تعیین شود مورد، مشمول مهلت هاى مربوطه مى گردد.

تبصره 3 چنانچه پس از ترخیص کالا ظرف شش ماه از تاریخ امضاء پروانه یا پته گمرکى، حکم معافیت به گمرك تسلیم شود با رعایت مقررات، مبلغ پرداختى مربوطه قابل استرداد است.

ماده 137

گمرك مکلف است مابه التفاوت و یا تمام وجوه کسر دریافتى را طى مطالبه نامه کتبى به صاحب کالا و در صورت عدم دسترسى، به وکیل یا نماینده صاحب کالا به نشانى مندرج در اظهارنامه ابلاغ و آن را از صاحب کالا مطالبه و دریافت نماید. ابلاغ مطالبه نامه به وکیل یا نماینده صاحب کالا ولو اینکه مورد وکالت یا نمایندگى محدود به ترخیص کالا باشد قاطع مرور زمان شش ماهه است.

تبصره 1 روز امضاء پروانه یا پته و روز ابلاغ کسر دریافتى جزء مهلت شش ماهه محسوب نمى شود.

تبصره 2 مطالبه نامه باید مربوط به یک پروانه یا پته و مبلغ و مستند قانونى آن مشخص باشد.

ماده 138

اشخاصى که کسر دریافتى از آنها مطالبه مى شود هرگاه نسبت به مبلغ مورد مطالبه اعتراض داشته باشند مى توانند ظرف سى روز از تاریخ ابلاغ مطالبه نامه دلایل اعتراض خود را به طور کتبى به گمرك اعلام دارند در این صورت گمرك به اعتراض نامه رسیدگى مى کند و در مواردى که اعتراض موجه شناخته شود از ادامه مطالبه خوددارى مى نماید وگرنه دلیل رد اعتراض را به مؤدى ابلاغ مى کنند که در آن صورت چنانچه صاحب کالا به اعتراض خود باقى باشد مى تواند ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ بدون تودیع سپرده، درخواست ارجاع پرونده به کمیسیون رسیدگى به اختلافات گمرکى را بنماید. ارجاع پرونده بعد از مهلت هاى فوق حداکثر تا شش ماه امکانپذیر است و مستلزم تأمین مبلغ مورد مطالبه مى باشد

ماده 141

به درخواستهاى رد اضافه پرداختى که بعد از خروج کالا از گمرك ادعاء مى شود وقتى ترتیب اثر داده مى شود که داراى شرایط زیر باشد:

– هر درخواست رد اضافه پرداختى باید فقط مربوط به یک پروانه .یا پته گمرکى باشد و مبلغ و علت تقاضاى استرداد در آن قید شود

– ارائه اصل پروانه یا پته گمرکى براى رد اضافه پرداختى الزامى است، مگر اینکه ثابت شود که اصل سند از بین رفته است که در چنین موردى باید تقاضا کننده تعهدى بسپارد که در صورت کشف خلاف از عهده مسؤولیت آن برآید. – ملاك تشخیص تاریخ تسلیم درخواست رد اضافه پرداختى، تاریخ ثبت آن در گمرك محل ترخیص و یا گمرك ایران است.

– روز صدور پروانه و روز ثبت تقاضاى رد اضافه پرداختى در گمرك جزء مهلت شش ماهه مزبور محسوب نمى شود.

خدمات ترخیص کالا از گمرک

شرکت بازرگانی Irdelivery آماده همکاری با کلیه بازرگانان و تاجران در سراسر جهان برای انجام امور گمرکی می‌باشد. شرکت بازرگانی Irdelivery آماده ارائه خدمات زیر در زمینه ترخیص کالا از گمرک به مشتریان گرامی می‌باشد:

  • انجام کلیه امور بازرگانی و ترخیص کالا
  • ترخیص کالا از گمرکات
  • مشاوره ترخیص کالا از گمرک
  • ثبت سفارش کالا در گمرک
  • انجام امور صادرات کالا
  • انجام امور گمرک و ترخیص کالا
  • انجام امور واردات و ترخیص کالا
  • ترخیص کالا از مرز بازرگان
  • ترخیص کار مرز چذابه
  • ترخیص کالا از گمرک شهید رجایی
  • ترخیص کالای پزشکی
  • ترخیص کار خودرو از گمرک
  • ترخیص کار مواد غذایی

همچنین ما در زمینه‌های مختلف تجارت بین المللی نیز فعالیت می‌کنیم. برخی از خدمات ما عبارتند از:

سایت ترخیص کالا گمرک

امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله چگونگی ترخیص کالا از گمرک را برای شما به خوبی شرح داده باشیم. فراموش نکنید که همکاری با بهترین شرکت های ترخیص کالا می‌تواند روند این کار را برای شما تسریع و در نهایت باعث موفقیت تجارت شما شود.

ما آماده‌ایم تا از طریق شرکت irdelivery پیگیری ترخیص کالا از گمرک را برای شما انجام داده و به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم.

ما تضمین می‌دهیم تا بهترین قیمت ترخیص کالا از گمرک را برای شما در نظر گرفته تا در کنار تسریع روند خروج بار از گمرک، حاشیه سود شما نیز بالاتر رود.